اصفهان

استاندار اصفهان: بسیاری از ادارات استان همچنان درگیر کاغذبازی هستند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان در دیدار با مدیرکل و مسوولان ثبت‌ احوال استان اصفهان با تبریک سوم دی‌ماه روز ثبت‌احوال اظهار داشت: استانداری اصفهان در راستای ارتقای جایگاه ثبت‌احوال، پیشبرد مسؤولیت‌های جمعیتی جامعه، نگاه فرهنگی به مؤلفه‌های نام‌گذاری و مدیریت مراجع فکری جامعه به ثبت‌ احوال کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به‌ضرورت تشریح ثبت تولد و وفات و عواقب و مراتب آن درجامعه بیان کرد: فرهنگ‌سازی اصالت ایرانی و هویت بخشی در جامعه به‌عنوان یک امر متعالی از وظایف ویژه ثبت‌ احوال است.

مرتضوی یکی از حقوق فرزند بر والدین را انتخاب نام نیکو دانست و تصریح کرد: فرهنگ نام‌گذاری تا حدودی مدیریت‌ شده اما در سال‌های اخیر گاهی در جامعه اسامی شنیده می‌شود که حتی خانواده‌ها نیز نمی‌دانند چرا این نام را برای فرزند خود انتخاب کرده‌اند و باید مختصات تکریم هویت ایرانی را تعریف کرده و زیرساخت‌های مورد نیاز برای آن را تعیین کرد.

استاندار اصفهان همچنین با اشاره به اهمیت انجام امور اداری به‌صورت الکترونیکی اظهار داشت: اگرچه در سال‌های اخیر سعی شده است به سمت‌وسوی دولت الکترونیک پیش رویم اما بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی مشکل‌دارند و همچنان درگیر کاغذبازی هستند.

وی عنوان کرد: بحران تهدیدکننده جمعیتی کشور به‌ صورت ویژه تبیین نشده است و باید در این حوزه مدیریت نخبگان داشته باشیم و شورای راهبردی جمعیت در استان تشکیل‌ شده و تکالیف دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در این زمینه مشخص شود چرا که شوراها و کارگروه‌هایی موفق عمل خواهند کرد که دبیران موفقی داشته باشند و باید در بحث مدیریت نخبگان، روحانیت و اقشار اثرگذار جامعه باید برنامه‌های ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا