اصفهان

استاندار اصفهان: کرونا فداکاری‌های پرستاران را برای همه آشکارتر کرد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان عصر امروز در مراسم تجلیل از پرستاران منتخب استان اصفهان، با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت: در اینکه میلاد حضرت زینب(س) را به عنوان روز پرستار معرفی کردند رازهایی نفهته است و جای بسی گفت‌وگو دارد.

وی ادامه داد: تصویری که همه ما از یک پرستار داریم تصویری است که یک شخصیت، معجونی از تخصص در درون خود فراهم آورده و در طبق عاطفه و مهربانی به مخاطبش تقدیم می‌کند و این معجون شفابخش است.

مرتضوی عنوان کرد: از دانش پرستاری که می‌داند در پاسخ به نیاز بیمار چگونه رفتار کند گرفته تا تسلط ویژه بر بحران‌های بیماری، در مجموعه تخصصی پرستار جمع می‌شود؛ آنچه که عاطفه را شکل می‌دهد این است که یک پرستار با مهربانی، صبر، حوصله و کار مضاعف خدمت‌رسانی انجام می‌دهد.

استاندار اصفهان گفت: این معجون شفابخش که نام آن را خدمات پرستاری گذاشتند از درهم آمیختن این تخصص و مهربانی شکل می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ما به واسطه اینکه در برخی برهه‌ها یادمان می‌رود که مشاغل چه خدماتی به جامعه دارند، روزهایی را با عنوان مشاغل نامگذاری می‌کنیم که به دلیل ویژگی‌های حضرت زینب(س) که یک تنه بار آن روزهای سخت را به دوش کشید، روز پرستار نام گرفت.

مرتضوی بیان داشت: نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که تا قبل از کرونا بسیاری از افراد جامعه خیلی متوجه نبودند در کادر درمان و به ویژه پرستاران چه گوهر ارزشمندی نهفته است و این وقتی مشخص شد که کرونا آمد و مردم حتی از پدر و مادر کرونایی خود دوری می‌کردند اما یک پرستار برای خدمت به بیمار نزدیک می‌شد و بسیار تلاش می‌کرد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر این شیوع بیماری کرونا نبود، هنوز هم نسبت به زحمات پرستاران آگاه نمی‌شدیم؛ امیدواریم کاری کنیم که هم‌وطنان ما دیگر کمتر دچار این بیماری شوند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا