ایلام

استاندار ایلام: مرز مهران شرایط بارگیری خودروهای ترانزیتی و ارسال به بندر لاذقیه سوریه را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز حسن بهرام‌نیا در نشست شورای برنامه ریزی استان که با حضور بسطامی و علیزاده، نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: در سند آمایش ملی، در بخش‌های کریدور ترانزیتی کشور و جغرافیای صنعت نفت نامی از استان ایلام نیست در صورتی که بخش قابل توجهی از منابع نفت و گاز کشور در این استان است و مرز مهران شرایط بارگیری خودروهای ترانزیتی و ارسال به بندر لاذقیه سوریه را دارد.

وی افزود: تمام اقدامات ما برای رسیدن استان به توسعه باید در چهارچوب سند ملی و استانی باشد اما در تهیه سند استانی موضوع انرژی از قلم افتاده است.

استاندار ایلام خواستار همکاری نمایندگان استان برای وارد کردن حوزه انرژی در سند آمایش ملی شد و ادامه داد: وارد کردن نام ایلام در جغرافیای صنعت نفت باید از سوی مسوولان ارشد به یک مطالبه تبدیل شود.

وی یکی دیگر از مباحث مغفول مانده در سند آمایش ملی را مبحث ترانزیت عنوان کرد و گفت: در شرایطی که مرز مهران ظرفیت صادرات خودروهای ترانزیتی به بندر لاذقیه سوریه را دارد، باید مطالبه کنیم که چرا نام ایلام در بین ۱۰ منطقه کریدور ترانزیتی کشور نیست.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه برخی از بودجه‌های استان در بودجه ملی تعریف می‌شود و بیش از ۷۰ درصد اعتبارات در وزارت خانه‌ها متمرکز است، بیان کرد: وقتی که نام ایلام در سند آمایش نباشد، در آینده هیچ ادعایی نمی‌توانیم داشته باشیم و اگر استان ایلام جزو سند آمایش ملی باشد، وزرا می‌توانند از اعتبارات در اختیار خود، به استان اختصاص دهند.

استاندار ایلام خواستار استفاده مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از ظرفیت چانه زنی نمایندگان برای گرفتن اعتبار از وزارت خانه‌ها شد و تاکید کرد: برای جذب امکانات و اعتبارات باید قدرت چانه زنی بالایی را ایجاد کرد و لازمه‌ی آن وحدت و حمایت مسوولان و مدیران استان از یکدیگر است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا