تهران

استاندار تهران، در مراسم ۱۳ آبان ورامین سخنرانی می‌کند/ تحریکات دشمنان زیر ذره‌بین ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ورامین، حجت الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران صبح امروز در جلسه هماهنگی ۱۳ آبان، اظهار کرد: ۱۳ آبان در تقویم انقلاب اسلامی یکی از روزهای تاریخی است و سه مناسبت مهم، نطق تاریخی امام و تبعید ایشان، شهادت شهدای دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام است که این روز به‌همین دلایل روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

وی گفت: دولت جدید و دستگاه دیپلماسی مواضع خوبی در روحیه استکبار ستیزی داشته است که امیدواریم این روحیه استکبار ستیزی در نسل جوان نیز وجود داشته باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به وقایع سال قبل و لغو یکباره مراسم ۱۳آبان، افزود: ان‌شاءالله امسال با تمهیدات انجام شده و دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا در سراسر کشور تجمع برگزار خواهد شد و لازم است عناصر تاثیر گذار و آحاد مردم این روز را مانند روزهای مهم دیگر همچون ۲۲ بهمن، روز قدس و سایر مناسبت‌های مهم بدانند و در صحنه حاضر باشند.

محمودی بیان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از دانش آموزان ما در آبان ماه شهید شده اند آموزش و پرورش ۱۳ آبان را ویژه گرامی بدارند و از فضاها و برنامه ها برای معرفی «جهاد تبیین» که مورد نظر مقام معظم رهبری است در فضای مجازی بکار گیرند.

وی ادامه داد: دستگاه ها و تشکل ها، بسیج و اصناف، در ۱۳ آبان فعال شوند و تولیدات و ارائه آن یکی از کارهایی است که انتظار می‌رود این واقع مهم را معرفی کنند و کارها باید جذاب و دارای روشنگری باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران شهرستان ورامین و مردم آن را مدافع اصلی اسلام و انقلاب دانست و گفت: ورامین دارای پیشینه جاودانه‌ای در انقلاب است و در ۱۳ آبان وقتی ملی گراها و معاندین این حرکت را تقبیح کردند ورامینی ها بازهم کفن پوش به میدان آمدند و در مقابله لانه جاسوسی از دانشجویان پیرو خط امام حمایت کردند و این سند افتخار به پیشینه قبلی ورامینی ها اضافه شد و باید در ورامین مراسم ۱۳ آبان ویژه گرامی داشته شود.

وی در ادامه، سخنران مراسم ۱۳ آبان شهرستان ورامین را مهندس منصوری استاندار تهران معرفی کرد.

تحریکات دشمنان زیر ذره‌بین ایران اسلامی است

حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تقدیر از برنامه‌ریزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جهت بزرگداشت ١٣ آبان، اظهار کرد: از افتخارات ورامین ها حضور در مقاطع مختلف تاریخ است و در سال ۵۹ در فتح لانه جاسوسی آمریکا بنده و بسیاری از ورامینی ها حضور داشتیم و حوادث رخ داده در ۱۳ آبان بسیار تاثیر گذار در روند تکاملی انقلاب بوده است.

وی گفت: دانش آموزان در حمایت از فرمان اعتراضی حضرت امام(ره) به پهلوی حرکتی خودجوش را انجام دادند و در آن مقطع تاریخی که خفقان شدیدی بود به دفاع از امام پرداختند که نشان دهنده این است که جوانان در طول تاریخ پیش گام نهضت‌های آزادی خواه بوده اند.

نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی استفاده از نیروی جوانان را یکی از تصمیم های هوشمندانه امام خمینی(ره) برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: امام خمینی همه اتفاقات را برای خدا می‌دانست و نگاه ویژه‌اش برای خدا بود.

نوش آبادی گفت: همانطور که امام اعلام کردند رئیس جمهور آمریکا منفورترین آدم هاست، امروز هم مشاهده می کنیم که شکننده ترین دولت ها آمریکا است و به همین دلیل سلطه گری آمریکا رو به پایان است و این را به عینه در منطقه می‌بینیم که آمریکا در هیچ جا موفق نبوده است و با کمال تأسف و گله مندی از کشورهای همسایه در همراهی با اسرائیل می بینیم که اسرائیلی ها می‌خواهند خلا وجود آمریکا را پر کنند.

وی خطر تحرکات اخیر اسرائیل را گوشزد کرد و افزود: اسرائیلی ها می دانند که با ایران نمی‌توانند رودرو مقابله کنند و طرح هزار شمشیر که می‌خواهند از نواحی مختلف به ایران ضربه بزنند را دنبال می کنند و بدنبال محو ایران هستند و اخیرا هم با همراهی برخی از همسایگان ایران تحرکات و نفوذ بیشتری را سرلوحه اهداف خود قرار داده و لازم است مسئولان ما در این خصوص هوشیاری لازم را به خرج دهند.

نماینده مردم دیار ۱۵ خرداد بیان کرد: ۱۳ آبان امسال باید باعث روشنگری های لازم در خصوص تحرکات اخیر صهیونیست ها باشد و بدانیم توطئه اسرائیلی ها برای ضربه زدن به مرزهای ما جدی است و این را در تحرکات و اتفاقات اخیر در کشور آذربایجان مشاهده می کنیم.

نوش آبادی در پایان هوشیاری نیروهای نظامی ایران اسلامی را مثبت ارزیابی و مانورهای برگزار شده در مناطق مختلف را بسیار هوشمندانه دانست و اعلام کرد: نشست های کمیسیون امنیت ملی مجلس در راستای مقابله با طرح های خبیثانه اسرائیلی ها با مسئولان نظام به‌صورت مدون برگزار می‌شود.

سید یدالله حسینی به‌عنوان مسئول خادمیاران رضوی ورامین معرفی شد

امام جمعه موقت شهرستان ورامین در این خصوص، اظهار کرد: حرکت خادمیاران رضوی در کشور یک حرکت معنوی الهی و مورد پسند تکریم اهل بیت(ع) است.

وی گفت: لازم است خادمیاران رضوی با گستردگی در مراسم انقلاب نقش جدی تر داشته باشند و مراسم انقلاب از این حرکت های معنوی جدا نیست و حضور عزیزان خادم یار در مراسم تاثیر گذار خواهد بود.

حجت الاسلام محمودی افزود: با توجه به اینکه شهر ورامین در مسیر حرکت ریلی زائران حضرت رضا(ع) هست لازم است، برنامه های فرهنگی و ویژه‌ای در این راستا برای عزیزان زائر پیش بینی شود.

علیرضا جانه سرپرست کانون های خدمت رضوی استان تهران نیز در این جلسه گفت: دستور مقام معظم رهبری به آستان قدس رضوی در خصوص نقش خادمیاران رضوی این بوده است که فضای خدمت توسعه پیدا کند و این دستور تشکیل دفاتر استانی را در پی داشته است و در استان تهران نیز این توسعه به ۱۵ شهرستان استان تهران تسریع پیدا کرده است.

وی افزود: کانون های خدمت رضوی ایجاد شد و فضای خدمت به آحاد مردم توسعه پیدا کرد و این خدمت در مسائل اجتماعی نیز گسترش پیدا کرده است و سعی کرده ایم به مسائل اجتماعی نیز ورود داشته باشیم و خدمات خادمین امام رضا(ع) به مردم دلی خواهد بود.

جانه خدمت در کانون خادمیاران رضوی را مختص به آحاد مردم جامعه دانست و تصریح کرد: افراد مختلف در هر پست و مقامی می توانند برای امام رضا(ع) و به مردم خدمت کنند، برای خانوادهای نیازمند بخش ویژه ای داریم و انشاالله ما واسطه های خیر برای مردم باشیم.

سرپرست کانون های خدمت رضوی استان تهران بیان کرد: در این مدت کانون های مساجد یاور ویژه ما بوده اند و فعالیت های خوبی با کمک مسولین و خیرین صورت گرفته است.

سرهنگ سیدجواد میری بعنوان مسئول حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس جنوب شرق استان تهران معرفی شد

سردار محسن شیخی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان در این جلسه، اظهار کرد: نظام انقلاب اسلامی همیشه دچار حوادث گوناگون بوده است که اگر یکی از این حوادث برای کشوری دیگر رخ می داد از هم پاشیده می شد و این نشان دهنده بصیرت اجتماعی مردم، خصوصا خطه قهرمان پرور ورامین است که از همان ابتدا دارای بصیرت اجتماعی بوده است و حضور ارزشمند در حوادث گوناگون تاریخ انقلاب سندی بسیار ارزشمند برای این دیار است.

وی گفت: اگر ایران اسلامی در حوادث منطقه صحنه را خالی کند کشورهای مستکبر جایگزین ما خواهند شد و حضور ایران در کشورهای مقاومت لازم است، رسالت کنونی ما تبیین جنایات مستکبرین دنیا برای دنیایی است که رسانه ها در خدمت آنها می‌باشد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا