تهران

استاندار تهران: ۴ شهر بدون شورا تا ۱۰ روز آینده تعیین تکلیف می‌شوند

محسن منصوری استاندار تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در تهران در خصوص انتخاب شهرداران در استان تهران اظهار کرد: شوراهایی که مسیر انتخابات را به طور قانونی طی و هیأت نظارت، انتخابات آنها را تأیید کرده، شهرداران خود را معرفی کردند و حکم شهردار برای شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر توسط استاندار و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر توسط وزیر کشور صادر شده است.

وی افزود: برخی شوراها نیز انتخاباتشان برگزار و تأیید شده و‌ شهردار خود را معرفی کرده‌اند که روند اداری آن در حال انجام است و شهرداری با سرپرستی اداره می‌شود.

استاندار تهران گفت: از سویی دیگر، شوراهایی هستند که انتخابات آنها به هر دلیلی توسط هیأت نظارت باطل شده که مسئولیت انتخاب شهردار در این شهرها بر عهده استاندار است.

منصوری ادامه داد: در این راستا، ۶ شهر بدون شورای شهر هستند که دو شهردار معرفی شده و تکلیف چهار شهر کمتر از ۱۰ روز دیگر نهایی خواهد شد؛ گزینه تصدی این شهرداری‌ها مشخص شده و روند استعلامات جهت صدور حکم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه موضوع عمومی شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها از مسائل اصلی استانداری تهران است، تصریح کرد: ضمن اینکه معتقد هستیم که شهرداری‌ها بازوی اجرایی و توانمند استان هستند، اما نظارت جدی و فوق‌العاده هم باید بر عملکرد آنها انجام شود.

استاندار تهران بیان کرد: موضوعات در شهرداری‌ها و شوراها متنوع است و با طی کردن این دوره، شهرداری‌ها به سامان می‌رسند تا مسأله اصلی که خدمت است، پررنگ‌تر در استان تهران جلوه کند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا