خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی: اقدام جهادی به اندیشه و انسجام جهادی نیازمند است

به گزارش برگزیده های ایران از تربت حیدریه، یعقوبی نظری استاندار خراسان رضوی در مراسم آغاز عملیات اجرایی نخستین و بزرگترین کارخانه تعمییرات بازسازی و نوسازی شرق کشور در تربت حیدریه اظهار کرد: امروز اقدام جهادی در مرحله نخست به اندیشه جهادی نیاز دارد. لذا اگر مبتنی بر یک اندیشه و نگاه اعمال و رفتار خود را تنظیم کنیم یقینا از امکان محرکه قوی برخوردار خواهیم بود.

وی افزود: شرط بعدی برای اقدام جهادی انسجام است. با پراکنده کاری و اقدامات متفرقه به جایی نمی رسیم،  لذا یک دست شدن و نگاه و عمل مشترک داشتن یک ضرورت است.

نظری تصریح کرد: با وجود شخصیت های معنوی و مدیران و مردم تربت حیدریه انتظار داریم در این شهرستان که در انقلاب پیشتاز بوده است، در جبهه سازندگی و اقتصادی نیز برای رفع مشکلات تلاش شود تا به عنوان الگو معرفی شود.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اولویت دولت را مسایل معیشتی و اقتصادی و اقدامات مرتبط با آن می دانیم. مسوولان مبتنی برجوشش های مردمی در این راستا حرکت کنند.

بیشترین بهره و استفاده را ببریم.

 

شایان ذکر است که عملیات اجرایی نخستین و بزرگترین کارخانه تعمییرات بازسازی و نوسازی واگن باری شرق کشور در تربت حیدریه با حضور استاندار خراسان رضوی، مدیر کل راه آهن شرق و جمعی از مسوولان محلی و استانی آغاز شد. این پروژه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۷۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم مردادماه آینده به بهره برداری می رسد.

طرح احداث کارخانه تعمیرات بازسازی و نوسازی واگن باری با هدف تعمیر اساسی بیش از ۱۰۰۰ دستگاه انواع واگن باری در سال و نیز بازسازی بیش از ۴۰۰۰ چرخ و بانداژ به ارزش سرمایه گذاری ۲۰۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم توسط شرکت احیا ریل ایرانیان در زمینی به مساحت ۵ هکتار در مجاورت راه آهن تربت حیدریه اجرا می شود.

این مجموعه اولین و بزرگترین کارخانه تعمیرات واگن باری در پهنه شرق کشور محسوب می شود و به کاهش ترافیک ناحیه از طریق جایگزینی تعمیراتی با نواحی تهران و اراک و افزایش سیر و حرکت ناوگان به علت نزدیکی به مبادی بار عمده در شرق کمک می کند.

با راه اندازی این مجموعه پیش بینی می شود شاهد رشد ۳ الی ۵ درصدی حمل بار کل شبکه ریلی از محل افزایش ضریب آماده به کاری واگن و کاهش سیر واگن خالی در شبکه باشیم.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا