سلامت

استاندار سمنان: حفظ سلامت و وضعیت پایدار در موضوع کرونا اولویت است

به گزارش برگزیده های ایران، سید محمدرضا هاشمی روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونا دامغان که در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، افزود : جلسات کاربردی و عملیاتی در خصوص مدیریت مقابله با کرونا در شهرستان دامغان توسط فرماندار به صورت روزانه و بسیار ویژه در دستور کار قرار گیرد تا با اقدام‌های موثر وضعیت پایدار شود. 

وی با بیان اینکه شهرستان های شاهرود و دامغان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، گفت: امروز هیچ‌ موضوعی برای در استان سمنان مهم تر از سلامت ‌مردم نیست و زمانی می توان برنامه ها،‌ جلسات و ‌محافل را برگزار ‌کرد که سلامت افراد با خطر مواجه‌ نشود. 

هاشمی تصریح کرد: پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون باید به صورت جدی در استان سمنان در دستور کار قرار گیرد تا بتوان به ایمنی کامل دست پیدا کرد اما باید به این امر توجه داشت که اگر ۱۰۰ درصد جامعه نیز واکسینه‌ شوند، اما اگر در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه و اهتمام ویژه نداشته باشیم، با گسترش و پیک کرونا مواجه خواهیم شد. 

وی با بیان اینکه در استان سمنان همواره مکلف به رعایت مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا هستیم، اضافه کرد: در بحث تامین و حفظ سلامت مردم استان با هیچ شخصی تعارف نداریم و با افرادی که نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خصوص مقابله با ویروس کرونا بی توجه هستند، برخورد می شود. 

هاشمی ادامه داد: در بحث واکسیناسیون کرونا، ۸۶ درصد افراد واجد شرایط استان سمنان دُز اول و ۵۷ درصد دُز دوم را تزریق کردند که از میانگین ‌کشوری بالاتر است و امیدواریم ‌تمامی افرادی در استان که شرایط دریافت واکسن را دارند از واکسن استفاده کنند.

وی افزود: در خصوص تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و حوزه علمیه و همچنین طریقه اجرای آموزش در استان، بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا و دستورالعمل های وزارت آموزش و پروش عمل می شود.

استاندار سمنان بیان کرد: مدیریت ورودی بیمارستان ها و کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد و پس از بستری بیماران، اقدامات پزشکی و درمانی مناسب برای بیماران به کار گرفته شود تا شاهد فوت بیماران بر اثر ابتلا به کرونا نباشیم و در این راستا از ظرفیت بسیج، روحانیون، دهیاران و سایر ظرفیت های موجود در شهرستان دامغان برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی استفاده شود.

شاهرود و دامغان در شرق استان سمنان از روز شنبه در رنگ بندی کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا