سلامت

استاندار سمنان مراجعه خانه به خانه را برای واکسیناسیون کرونا دستور داد

به گزارش برگزیده های ایران، سید محمدرضا هاشمی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونا در سالن یادگار امام (ره) سمنان بیان کرد: شرایط واکسیناسیون کرونا و ضریب پوشش آن مورد پسند نیست و مسئولان مربوطه باید نسبت به بهبود این امر مهم دقت لازم را داشته باشند. 
وی خواستار افزایش ضریب پوشش واکسیناسیون کرونا در روستاها با محوریت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان شد و افزود: جلوگیری از بازگشت وضعیت قرمز کرونایی به استان سمنان در گرو توجه فرمانداران نسبت به حفظ وضع موجود و افزایش نظارت‌های دقیق است.
تقویت فرآیند نظارت‌ها را در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه بیشتر به استفاده از ماسک توسط تیم‌های بازرسی و گشت‌های مشترک از دیگر دستورات استاندار سمنان بود که در این جلسه مورد تاکید قرار داد.
وی ادامه داد: امید است که با افزایش نظارت‌ها دیگر شاهد افزایش مجدد تعداد ورودی‌های بیمارستان و سرایت این بیماری در استان نباشیم.
وضعیت کرونا چهار شهرستان سمنان نارنجی است 
در حال حاضر از ۸ شهرستان استان، چهار شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های سرخه، مهدیشهر و آرادان در وضعیت رنگ‌بندی کرونایی زرد و شهرستان میامی در وضعیت آبی قرار دارد که هاشمی به آن اشاره کرد.
وی نبود وضعیت قرمز کرونایی در سمنان را نتیجه همت و کوشش مسئولان و همراهی شهروندان خواند.
استاندار سمنان حفظ سلامت دانش‌آموزان در دوره بازگشایی حضوری مدارس را از اولویت‌های اصلی و اساسی عنوان و بیان کرد: اتخاذ هرگونه تصمیم در این خصوص تابع دستورات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا است.
وی از مسئولان مربوطه خواست تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه با تهویه هوای کلاس‌های درس مدارس را به صورت جدی مد نظر قرار دهند.
استاندار سمنان تاکید کرد: به جهت اینکه استان وضعیت رنگ بندی قرمز کرونایی ندارد، در سایر رنگ بندی ها کسبه و اصناف می توانند فعالیت خود را منوط به رعایت پروتکل ها و بر اساس دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ادامه دهند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا