Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
استاندار سمنان: نظارت‌های کرونایی در شرق استان تشدید شود - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

استاندار سمنان: نظارت‌های کرونایی در شرق استان تشدید شود

به گزارش برگزیده های ایران، سیدمحمدرضا هاشمی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: نظارت ها بر نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای دستورالعمل های متناسب با شرایط قرمز کرونایی در شاهرود و دامغان، تشدید شود.

 وی تاکید کرد: در بحث سلامت مردم با هیچ کس تعارف نداریم و در هر زمانی که شخصی در منطقه ای در خصوص بحث رعایت پروتکل های بهداشتی مقاومت کند، پس از چندی اخطار و تذکر لسانی، لازم است برخورد جدی تر صورت بگیرد.

 استاندار سمنان بیان کرد: باید کمک حال اصناف و کسبه بود تا بتوانند فعالیت اقتصادی خود را در شرایط کرونایی ادامه دهند و اصراری بر پلمب واحد های صنفی نیست، اما نیاز است تا همراهی اصناف نیز از طریق رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تشدید شود.

وی اضافه کرد: در صورت مشاهده فقدان همکاری و مقاومت در این خصوص از سوی اصناف و کسبه، پس از تذکر لسانی، برخورد جدی انجام می شود.

 هاشمی با اشاره به اینکه پسندیده نیست در شهرستان شاهرود با وضعیت قرمز کرونایی همچنان شرایط عادی‌انگاری شود، افزود: ضرورت دارد مسئولان ارشد شهرستان، سازمان صمت، تعزیرات، بهداشت و درمان و نیروی انتظامی، برای اجرای پروتکل های بهداشتی وضعیت قرمز و نظارت بر اجرای صحیح آن، پای کار باشند.

استاندار سمنان گفت که چندین بار تاکید شد تا شهرستان های استان در بحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا از طریق فضاسازی شهری ورود کنند که‌ همچنان این مساله اجرا نشده است و در صورت ادامه دار بودن این مقوله، برخورد لازم صورت می گیرد.

اولویت سلامت و پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری در استان سمنان

استاندار سمنان گفت: امروز وضعیت ‌معیشت و سلامت مردم و پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری جمهوری، دو مقوله مهم و اولویت اساسی استان است.

وی با اشاره به وضعیت قرمز دو شهرستان استان سمنان تاکید کرد: ما قصد قرنطینه و یا برخورد قهری در سطح شهرستان های استان را نداریم اما باید نظارت ویژه در بحث رعایت پروتکل ها در تمامی حوزه ها صورت گیرد.

هاشمی ادامه داد:  ۴۹۶ هزار نفر از شهروندان بالای ۱۲ سال استان سمنان دُز اول واکسن کرونا و ۶۱ درصد بالغ بر ۳۵۲ هزار نفر نیز دُز دوم را دریافت کردند که در حال حاضر از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی یادآور شد: میزان بستری بیماران کرونایی در شهرستان دامغان با روند کاهشی همراه است و در حال حاضر به ۴۵ نفر رسیده که  در شاهرود نیز این روند کاهشی مشاهده شده است، اما باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتناب از عادی انگاری در سطح این دو شهرستان، حساسیت ویژه وجود داشته باشد.

 وی گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ نفر در اثر ابتلا به بیماری کرونا در سطح بیمارستان های استان سمنان بستری شدند و در مقابل آن نیز ۳۳ ترخیص شدند.

استاندار سمنان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری هستند افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۹ نفر به بیمارستان های استان مراجعه کردند که ۲۱۶ نفر مبتلای قطعی به کرونا به صورت سرپایی بوده و ۲۳ نفر نیز بستری شدند.

استاندار سمنان گفت: ضرورت دارد فرمانداران با جدیت از وضعیت های زرد و نارنجی مراقبت کنند تا شاهد افزایش شرایط قرمز کرونایی نباشیم.

در حال حاضر شهرستان های شاهرود و دامغان در وضعیت قرمز تیره کرونایی، شهرستان های گرمسار و سمنان در وضعیت نارنجی و شهرستان های میامی، سرخه، مهدیشهر و آرادان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا