چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری: بی‌آبی معضل اول و آخر چهارمحال و بختیاری است

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد اقبال عباسی عصر جمعه در دیدار با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به قانون تخصیص تسهیلات روستایی و عشایری اشکال وارد کرد و گفت: سهم کشاورزی و دامداری در این قانون بسیار کم و انعطاف آن پایین است و باید در این خصوص تجدیدنظر شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مشکل قانونی دیگر در خصوص تخصیص تسهیلات کشاورزی این است که تعیین سهم هر بخش به تناسب آمایش سرزمینی نیست، برای مثال اگر ۲۰ درصد اعتبارات استان مختص بخش کشاورزی تعیین شده باشد، این موضوع شامل حال همه استان‌ها می‌شود و استانی که افق توسعه آن در گرو تحول در بخش کشاورزی و دامداری استان با استان‌های صنعتی تفاوتی ندارد.

وی ادامه داد: این درحالی است که توزیع تسهیلات ارزان قیمت بر اساس آمایش سرزمینی نیست و باید درصد تخصیص در اختیار استان باشد که خود استان تصمیم بگیرد که چگونه این تسهیلات را در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، فرهنگی و… توزیع کند.

عباسی به معضل گازرسانی به گلخانه‌ها اشاره کرد و توضیح داد: اینکه توقع داشته باشیم در هر مرتعی با هر فاصله‌ای از خط لوله گاز، گازرسانی صورت بگیرد شدنی نیست؛ باید موضوع شهرک‌های گلخانه‌ای را در دستور کار قرار دهیم چون در این صورت دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف هستند تا ورودی شهرک خدمت‌رسانی کنند.

بی‌آبی، بی‌آبی و بی‌آبی معضل اول و آخر چهارمحال و بختیاری است

وی به مشکلات آبی چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و تصریح کرد: امروز ۶ شهرستان چهارمحال و بختیاری هیچ تخصیص آبی ندارند و این عامل بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی شده است؛ امروز اگر معضل آبی حل نشود هیچ مسئله‌ای از چهارمحال و بختیاری حل نخواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری به محقق نشدن وعده‌های دو رئیس‌جمهور سابق در خصوص یک طرح عمرانی در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و توضیح داد: رئیس‌جمهور دولت نهم گفت من مدیر آب چهارمحال و بختیاری هستم و از فردا پروژه را شروع کنید؛ رئیس‌جمهور دولت دهم گفته تا سال ۹۶ باید این پروژه تمام شود ولی هنوز این پروژه اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد: من از شما نمایندگان درخواست دارم بررسی کنید چرا کمیسیون آب‌های زیرزمینی به آب سد که روی زمین است و مصوبه دو دولت را دارد ورود می‌کند و این پروژه را متوقف می‌کند؛ جالب است همان استان در حوزه استان من وارد شده و بدون پرداخت حق و حقوق مردم و بدون پرداخت هزینه زمین‌های تصرف شده اقدام به ساخت سد و تونل کرده است.

انتهای پیام/۳۳۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا