چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری: وضعیت مردم زلزله‌زده به هیچ وجه قابل پذیرش نیست

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری غلامعلی حیدری ۲۰ آذرماه در جلسه پیگیری مصوبات سفر مسئولان به مناطق زلزله‌زده کوهرنگ با تاکید بر اینکه مردم زلزله‌زده این شهرستان با مسائل و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: بسیاری از این خانوارها با وجود هوای سرد در منازل غیر ایمن و آسیب‌دیده سکونت دارند، شرایط زندگی مردم در این مناطق به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: اقداماتی در بازسازی مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ صورت گرفته است، اما این اقدامات کافی نیست و روند بازسازی به کندی پیش می‌رود، باید مسائل و مشکلات مردم هر چه سریعتر برطرف شود.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری در آینده‌ای نزدیک، عنوان کرد: رئیس‌جمهور از مناطق زلزله‌زده بازدید خواهد کرد، وضعیت در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ ناراحت‌کننده است، مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و جمعیت هلال احمر کشور باید برای حل مشکلات مردم در این مناطق حضور پیدا کنند، همچنین مدیران استانی مرتبط و معاونان آن‌ها باید تا اعلام عادی شدن شرایط، برای نظارت بر روند بازسازی در این مناطق حضور داشته باشند.

حیدری تاکید کرد: باید روند بازسازی مناطق زلزله‌زده تسریع شود، دستگاه‌های متولی در بحث بازسازی و ارائه خدمت به زلزله‌زدگان باید در اسرع وقت تمامی مسائل و مشکلات موجود در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ را احصا و برای پیگیری به مسئولان مربوطه در کشور اطلاع دهند، نارسایی‎‌های بسیاری در ارائه خدمت به زلزله‌زدگان در این شهرستان وجود دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: راه‌های روستایی در مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ وضعیت مناسبی ندارد، باید اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هر چه سریعتر نسبت به بهسازی این راه‌ها اقدام کند، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز از ماشین آلات در دسترس برای بهسازی این راه‌ها استفاده کند، اگر کمبود ماشین‌آلات، اسکلت فلزی و سایر تجهیزات وجود دارد این مسئله اعلام شود.

گزارش پرداخت تسهیلات به زلزله‌زدگان روزانه انجام شود

وی در خصوص پرداخت تسهیلات به زلزله‌زدگان در شهرستان کوهرنگ، گفت: گزارش پرداخت تسهیلات به زلزله‌زدگان روزانه ارسال شود، بانک‌های عامل باید موانع و مشکلات برای پرداخت تسهیلات را برطرف کنند، همچنین گزارش پیشرفت فیزیکی روند بازسازی به‌صورت مستمر ارائه شود.

حیدری با تاکید بر اینکه باید تعداد ماشین‌آلات برای آواربرداری مناطق زلزله‌زده افزایش پیدا کند، توضیح داد: همچنین تعداد تیم‌ها برای بتن‌ریزی افزایش پیدا کند، اما نباید سرعت فدای کیفیت شود، یک برنامه زمانبندی برای نصب اسکلت‌های فلزی تعیین شود، می‌توان از ظرفیت گروه‌های جهادی نیز استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بازدیدهای سرزده از روند اجرای عملیات بازسازی مناطق‌ زلزله‌زده کوهرنگ تا اعلام عادی شدن شرایط صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۳۳۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا