سلامت

استاندار کرمان: روح شهید سلیمانی مظهر همبستگی ایرانیان شد

به گزارش برگزیده های ایران، علی زینی وند عصر جمعه در آیین اختتامیه جشنواره سلیمان سلامت افزود: اگر این شهید والامقام همچنان حضور داشت خدماتش در مقابله با کرونا در تاریخ کشور ثبت می شد.

وی اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی در حوزه مقابله با کرونا در سال گذشته در کرمان رونمایی شد و در ستاد کرونا به علت نام شهید سلیمانی، کرمان را سرآمد طرح معرفی کرد؛ در حوزه اقدامات کرمان نیز همانگونه شد.

استاندار کرمان گفت: استان کرمان در پیک پنجم کرونا روزانه نزدیک به ۲ هزار و ۶۰۰ بستری داشت و ۴۶۰ مورد بستری فقط در یک بیمارستان داشتیم اما با افتخار به علت‌ همبستگی و هماهنگی تمامی ارکان حاکمیتی در استان، مردم و خیران، در این عرصه باری به کشور تحمیل نکرد.

وی با اشاره به اقدامات استان کرمان در تجهیز بیمارستان ها عنوان کرد: کمک‌های بی‌نظیری از مردم، خیران و صنایع برای این حوزه دریافت کردیم و در طرح شهید سلیمانی جزو موفق ترین استان ها بودیم؛ اکنون هم در واکسیناسیون در رتبه های برتر کشور هستیم که جای تقدیر از وزارت بهداشت و سایر مسئولان مرتبط دارد.

زینی وند با بیان اینکه استان کرمان به علت‌ نام شهید سلیمانی به عنوان میزبان جشنواره سلیمان سلامت انتخاب شد افزود: امیدواریم کرمان بتواند در شان نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همچنان پیشرو کشور باشد.

به گزارش برگزیده های ایران سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این نشست با تشریح اقدامات مشترک این مجموعه با دانشگاه های علوم پزشکی و سایر نهادهای متولی در مقابله با کرونا گفت: سپاه در کنار همه ماموریت های ذاتی خود بنا به نیاز برای خدمات رسانی به مردم هرجا نیاز بوده وارد عمل شده است؛ از سیل و زلزله گرفته تا کرونا یا کمک های مومنانه.

وی بیان کرد: نگاه ما به بسیج نگاهی اعتقادی، انقلابی و جهادی است اما متاسلانه در دولت قبل در همین وزارت بهداشت نگاه به بسیج نگاه ارزان قیمت بود.

سردار معروفی گفت: افتخار می کنیم در کرمان در حوزه طرح شهید سلیمانی که از نهم آذر سال قبل در استانداری رونمایی شد، همه مسئولان اجرایی استان،

مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر استان، بیمارستان ها و کادر مجاهد درمانی پای کار آمدند و با مجموعه سپاه و بسیج هماهنگ بودند.

وی گفت: در این طرح سپاه یا دانشگاه، هیچکدام وجه دوگانه قائل نبودیم؛ سپاه و بسیج خانه همدیگر بود و با نگاه برادرانه کارها پیش رفت.

به گفته فرمانده سپاه ثارالله در قالب طرح شهید سلیمانی تلفات روزانه کرونا از ۵۰ نفر به روزی چهار و در نهایت صفر رسیده.

وی در ادامه عملکرد مشترک سپاه با نهادهای دیگر را در بخش های مقابله با کرونا، واکسیناسیون و … تشریح کرد و گفت: بیش از ۱۵۵ هزار بسته معیشتی برای خانوارها در قالب کمک های مومنانه انجام شده است.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا