کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد پای درد دل مردم چاروسا نشست/تصاویر

به گزارش برگزیده های ایران از چاروسا، سیدحسن آرمند، سید علی احمد زاده در حاشیه بازدید از روستاهای بخش چاروسا اظهار داشت:  یکی از اهداف اصلی درسفر به نقاط محروم و کمتر برخوردار استان برنامه ریزی برای خدمات رسانی بهتر و مطلوب به ساکنان این مناطق است که از اولویت های دولت سیزدهم در رسیدن به توسعه متوازان  و گره گشایی از مشکلات مردم است.

وی خدمات انقلاب اسلامی  به مردم کهگیلویه و بویراحمد  و بخصوص  روستاهای این استان را قابل قدردانی دانست و بیان کرد: با توجه به عمق محرومیت و وضعیت توپوگرافی منطقه می طلبد با برنامه ریزی مدیران این خدمات روز به روز افزایش یابد.

احمد زاده یکی از مشکلات اصلی روستاهای بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه را نامناسب بودن مسیرهای ارتباطی دانست و افزود: نیاز است راه و شهرسازی استان با اولویت بندی نسبت به بازگشایی و بهسازی راه های روستایی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی حضور مدیران کل و دیدار چهره به چهره با مردم در نقاط محروم و دورافتاده را یک افتخار بزرگ دانست و تصریح کرد: با توجه به حضور مدیران کل در این سفرها مشکلات روستاها شناسایی و برنامه ریزی لازم برای اجرای مصوبات در استان نهایی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دومین سفر خود به شهرستان کهگیلویه به همراه جمعی از مدیران کل بعد از زیارت امام زاده نورالدین علیه السلام و ادای احترام به شهدای این روستا از نزدیک مشکلات روستاهای چم لپو، جاورده و الگن بخش چاروسا را بررسی کرد.

بازدید از روستاهای بخش دیشموک و شرکت در جلسه شورای اداری بخش دیشموک از دیگر برنامه های استاندار در سفر به شهرستان کهگیلویه است.

دکتر سید علی احمد زاده استاندار استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مدیران از نزدیک مشکلات مردم منطقه جاورده را بررسی کردند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه اظهار داشت؛یکی از دغدغه های مهم مردم این منطقه بحث راه ها بود که بخشی از آن به مشکل قیر برمی‌گردد که انشاالله در یک ماه آینده این مشکل حل خواهد شد و عمده مشکلات مردم در بحث راه ها حل خواهد شد.

وی افزود؛با احداث جاده فرعی چاروسا-دم عباس-زیرنا بخش دیگری از مشکلات مردم در حوزه راه حل می گردد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دغدغه مردم در بحث تقسیمات کشوری اشاره کرد و گفت؛در بحث شهرستان شدن بخش های چاروسا و دیشموک کارهای خوبی صورت گرفته است و انشاالله به زودی خبر های خوبی خواهید شنید.
دکتر احمد زاده در ادامه افزود؛یکی دیگر از مشکلات مردم بحث گازرسانی است که باید تلاش شود هرچه سریعتر ادامه گازرسانی به روستاهای بخش قلعه رئیسی و دیشموک صورت بگیرد.

‌کاهش ولتاژ برق ،نبود شاخه ای از کمیته امداد در دهستان جاورده ،نبود پزشک و کمبود امکانات در بهداری این دهستان ،کمبود امکانات آموزشی مدارس،کمبود امکانات ورزشی از دیگر مشکلات مردم بود که استاندار در این جلسه از مدیران مربوطه خواست تا در خصوص این خواسته های بحق مردم هرچه سریعتر اقدام کنند و مشکلات آنها را حل نمایند.

حضور استاندار در دهستان جاورده

استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از دهستان جاورده ابتدا با حضور در گلزار شهدای دم عباس و امامزاده نورالدین ع به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمودند و پای خواسته های اهالی مردم روستای دم عباس نشستند سپس به روستای چم لپو رفت ودرگلزار شهدای این روستا قرائت فاتحه داشتند و از نزدیک درخواست و حرف مردم این اهالی را شنیدند .
استاندار  با حضور در جاورده مرکز دهستان طیبی سرحدی شرقی  پای سخنان و خواسته های مردمی دهستان نشست.

خواسته های مردمی و مسئولین دهستان جاورده از استاندار 
 

روستای جاورده مرکز دهستان طیبی سرحدی شرقی با بیش از ۱۵۰۰ نفر جمعیت مشکلاتی یه شرح ذیل دارد که امیدواریم با اندیشه رفیع ودستور اکید حضرتعالی دل مردم صبور  دهستان ما را به بهاری سرشار از امید مبدل سازید

پورحجازی شورای روستای جاورده به بیان مشکلات روستا اشاره و گفت: روستای جاورده مرکز دهستان طیبی سرحدی شرقی با بیش از ۱۵۰۰ نفر جمعیت مشکلاتی یه شرح ذیل دارد که امیدواریم با اندیشه رفیع ودستور اکید حضرتعالی دل مردم صبور  دهستان ما را به بهاری سرشار از امید مبدل سازید:

۱_اصلی ترین خواسته اهالی  تبدیل دهستان جاورده  به بخش  جاورده باتوجه به جمعیت و زیرساخت ها و وضعیت جغرافیایی 

۲_  مشکل بدهی بیش از ۳۰۰ میلیون تومانی دهیاری  به پیمانکار زیر سازی و اسفالت است که چندین ماه هست منجر مسدودی و توقیف حسابهای دهیاری شده است و مشکلات فروانی از جمله پرداخت حقوق بیمه کارگرزباله دهیار.امور مالی و ناظر فنی شده که با شرایط موجود امکان جمع اوری زباله هم وجود ندارد‌ وشرایط حادی برای روستا ایجاد شده است

۳_عدم جدول گذاری خیلی از معابر روستا که مشکلات بهداشتی بسیاری را ایجاد کرده است.

۴_تخریب تمام معابر جاورده توسط شرکت گاز و عدم پاسخگویی هیچ نهادی  جهت بازسازی و تعمیر انها.

۵_وجود دره های بزرگ خصوصا در وسط روستا که به علت سیلاب خسارات زیادی به روستا وارد می کند و هم اب جداول به این دره ها می ریزد‌ که زندگی ومردم به خطر افتاده است

۶_ضعف ولتاژ برق و نیاز به اضافه کردن ترانسفور ماتور در روستا.

۷_عرض کم پل های وسط روستا و سقوط خودروها از اطراف این پل ها

۸_ نیاز به فعالسازی شاخه کمیته امداد در دهستان جاورده

۹_نبود امبولانس و‌پزشک تمام وقت در روستا 

۱۰_نیاز به سیل بند شمال روستا بر روی رودخانه بزرگ که منازل مسکونی از جمله پایگاه مقاومت بسیج  و مخابرات در این قسمت در خطر سیل و ریزش قرار دارند

۱۱_ورزشگاه خاکی جاورده که با توجه به اینکه دو تیم فوتبال از این دهستان در لیگ شهرستان و استان حضور دارند ،نیاز به چمن  این زمین فوتبال است ۱۲_نابسامانی وضعیت اینرنت در این دهستان
۱۳_ساختمان قدیمی و فرسوده درمانگاه

۱۴_بحث تردد زیاد ماشین الات سبک و سنگین در جاده دشت به دم عباس و  بازگشایی جاده از دشت آزادی تا دم عباس 

۱۵_بحث عدم اجرای طرح هادی در روستاهای حوزه از جمله عدم پایبندی بنیاد به تفاهم نامه آسفالت روستاهای دشت آزادی و بلویری از سال ۹۶تا حالا .
 
۱۶-بحث نبود پزشک در شیفت عصر و
بحث  فرسوده بودن و کوچک بودن درمانگاه جاورده که برای احداث ساختمان جدید با وجود واگذاری زمین رایگان باز به فراموشی سپرده شد.

۱۷-بحث تعطیلی شاخه کمیته امداد جاورده که ۹۹درصد مردم حوزه تحت پوشش هستن و مجبور به مسافرات به قلعه رییسی هستند .

۱۸-عدم جدول گذاری روستای جاورده که در سه سال گذشته در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب شد ولی تخصیص اعتبار داده نمی شود.

۱۹-با توجه به اینکه بخشی از اموزش به صورت غیر حضوری می باشدوضعیت  اینترنت در سطح دهستان ضعیف می باشد .

۲۰-توجه جدی به طرح های ابخیزداری و در نظر گرفتن تسهیلات اشتغالزایی برای جوانان تحصیل کرده این حوزه بود 

استاندار در خصوص مشکلات و خواسته های جاورده گفت : طرح پیشنهادی بخش جاورده داده شد  که با توجه به شرایط  موجود جمعیتی و جغرافیایی  و ساختاری مستحق است این دهستان به بخش تبدیل شود و نهایتا تا ۱۴۰۱ بخش خواهدشد 
وی درباره راههای ارتباطی روستاها گفت راه ارتباطی روستای فاریاب توت وگوراب چندین بار زیر سازی و آماده ی آسفالت بود که انجام نشد ولی در آینده ی نزدیک با اختصاص قیر به این راهها آسفالت خواهد شد 

استاندار درخصوص اینترنت و مخابرات باتوجه به اینکه امروز با وجود  فضای مجازی ،کلاس های درس مجازی هستند این مشکل بزودی با پیگیری حل خواهد شد 

احمدزاده در خصوص برق و افت ولتاژ برق در جاورده ، چاروسا و دیشموک نیز مدیر کل اداره ی  برق را خواست تا در جایگاه پاسخگو باشد که این مدیر در پاسخ به خواسته مردم و سوال استاندار گفت با توجه به اینکه بیش از ۴۵۰ کیلومتر خط انتقال فشار برق از دهدشت تا دیشموک بیشترین و طولانی ترین خط انتقال برق در استان می باشد با ایجاد اتو ترانس و ایستگاه برق در طول این مسیر برای برطرف کردن این مشکل اقدام خواهیم کرد .

استاندار درپاسخ درخواست اهالی جاورده برای ایجاد شعبه ی کمیته ی امداد گفت :
مدیر کل کمیته ی امداد در این سفر حضور دارند که انتظار است خود ایشان پاسخگو باشند که این مدیر کل گفت : با توجه به نرم جمعیتی و سیستم دیجیتالی بودن کارهای کمیته امداد مرکز بخش ها صورت می گیرد   و اینکه شعب کمیته ای امداد در مرکز بخش باشد و در شهرستان کهگیلویه مرکز  بخش های  چاروسا، دیشموک، دهدشت و سوق  این نهاد دارای شعب می باشد 

تا زمان بخش شدن جاورده این خواسته تحقق می‌یابد 

در خصوص زمین ورزشی جاورده استاندار گفت : دهستان جاورده این شایستگی را دارد که مکان های ورزشی قابل استفاده از جمله زمین فوتبال ، زمین مینی فوتبال چمن مصنوعی و سالن مختص آقایان و بانوان داشته باشد و این درخواست حتما پیگیری و به مرحله ی اجرا در خواهد آمد.

یکی دیگر خواست های مردمی از استاندار در مورد خدمات جامع سلامت بهداشتی درمانی از جمله  پزشک ثابت و مستقر و تمام شیفت ،خانه پزشک ، پرستار آقا و خانم و شیفت و آمبولانس و تجهیز درمانگاه  بود.

 
استاندار مدیر کل را برای پاسخگویی فراخواند 

مدیر کل علوم پزشکی استان گفت : برای مستقر شدن پزشک در جاورده رایزنی با پزشک جاورده انجام شد که وی استخدام در درمانگاه شود و شیفت به تبع آن تمام وقت خواهد شد ، 
یزدان پناه گفت : برای آمبولانس ، پرستار و تجهیزات به زودی مشکل حل خواهد شد و  مرکز خدمات جامع سلامت جاورده  یک مرکز تمام  فعال خواهد شد.

در ادامه استاندار به شهر قلعه رئیسی آمد و با حضور در گلزار شهدا این شهر به قرائت فاتحه و با پدر شهید اژدر دیدار کردند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا