گیلان

استاندار گیلان: اجازه تغییر کاربری اراضی را نمی‌دهیم

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، اسدالله عباسی شامگاه امروز در جلسه شورای مسکن استان در سالم الغدیر استانداری اظهارکرد: تاکنون از ۲۸ هزار واحد مسکن، زمین مورد نیاز برای احداث بیش از ۱۱ هزار واحد تامین شده و تا پایان سال، ساخت آن‌ها شروع می‌شود. 

وی اولویت ساخت مسکن را مربوط به محرومان و افراد تحت پوشش بهزیستی دانست و گفت: در هر جایی که مسکن احداث می‌شود، باید قبل از آن، به زیرساخت‌ها توجه گردد و در جهش تولید مسکن، پیش بینی‌های لازم برای تکرار نشدن ضعف‌هایی که در مسکن مهر وجود داشت، صورت گیرد. 

استاندار گیلان با اشاره به محدودیت زمین در استان افزود: نباید در هر جایی مثل حاشیه رودخانه‌ها، سرمایه‌گذاری در خصوص احداث مسکن صورت گیرد چراکه در مورد واحدهای مسکونی در این مناطق، تهدیدها و نگرانی‌هایی وجود دارد. 

عباسی با تاکید بر ضرورت سرعت بخشی در اجرای طرح جهش تولید مسکن و عدم توقف در آن تصریح کرد: برای تامین مصالح ساختمانی، هماهنگی‌های لازم با سازمان صمت انجام شود و در جایی که نیاز به مصالح داریم نباید صادراتی در این ارتباط صورت گیرد. 

وی با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال به دلیل بارندگی و شرایط جوی ممکن است در ساخت مسکن مشکلاتی بروز کند، بیان کرد: قبل از اینکه به مانع برسیم باید کارها، به سرعت انجام شود تا در ساخت مسکن نیز عقب نمانیم. 

استاندار گیلان هماهنگی بین بنیاد مسکن و راه و شهرسازی را برای اجرای طرح جهش تولید مسکن مهم دانست و گفت: دستگاه‌ها باید در هماهنگی با هم، امور را به پیش ببرند ضمن آنکه توازن و توزیع عادلانه احداث مسکن در شهرها، مورد توجه باشد. 

عباسی با اشاره به اعلام آمادگی بخش خصوصی برای مشارکت جدی در این طرح افزود: باید از بخش خصوصی مطابق با ابلاغیه قانون جهش تولید مسکن، بهره لازم گرفته و مشکلات و موانع در این مسیر برطرف شود و در نظر داشتن امکانات تجاری، آموزشی و رفاهی در مکان‌هایی که مسکن احداث می‌شود، ضروری است. 

وی، ویلاسازی و تغییر کاربری اراضی را منجر به مهاجرت روستاییان دانست و بیان کرد: اجازه تغییر کاربری اراضی را نمی‌دهیم چراکه جهش تولید مسکن، طرحی برای سکونت دائمی افراد بومی است نه آنکه اشخاصی با هدف اقامت در استان برای مدتی از سال، از آن بهره بگیرند. 

به گفته استاندار گیلان، نباید عرصه برای ساکنان گیلان تنگ شود و به طور جدی، از نهادهای ذیربط انتظار دارم اجازه تکرار اتفاق تلخ تغییر کاربری‌ها را ندهند و شخصا بر حسن انجام این کار، نظارت می‌کنم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا