گیلان

استاندار گیلان: تمام قد از توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی حمایت می‌کنیم

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید با حضور ۷۸ واحد صنعتی و تولیدی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گیلان در رشت برای بازدید علاقمندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دایر است.

در این نمایشگاه ۷۸ واحد در زمینه‌های مختلفی همچون قطعه‌سازی خودرو، برق و الکترونیک، فولاد و محصولات فلزی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات، لوازم خانگی، صنایع معدنی، نساجی، شیمیایی، صنایع هوایی و قطعات ساخت ماشین آلات حضور یافته‌اند.

این نمایشگاه با رویکرد حذف حلقه‌های وابسته به واردات و با هدف جلوگیری از واردات کالاهای ساخت مشابه داخلی از خارج از کشور و تأمین نیازهای واحدهای صنعتی برای نیل به خودکفایی بخش صنعت برپا شده است.

 

اسدالله عباسی پس از بازدید از نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد حضور تولید کنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان در این نمایشگاه هستیم که فعالیت‌های آن‌ها، توسعه اقتصادی و خودکفایی گیلان را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه بخشی از واحدهای تولیدی استان در مرحله توسعه قرار دارند و تعدادی نیز علاقمند به توسعه هستند، افزود: با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که سال جاری را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کرده‌اند؛ به عنوان مدیر اجرایی استان اعلام می‌دارم که تمام قد از توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی حمایت می‌کنیم.

عباسی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم نیز بر تقویت و حمایت از تولیدکنندگان به ویژه شرکت‌های دانش بنیان تأکید دارد، گفت: همه مدیران استان برای رفع موانع تولید و حمایت از بخش خصوصی بسیج شده‌اند.

به گفته استاندار گیلان، افزایش ظرفیت تولید داخلی علاوه بر ارزآوری، اشتغال پایدار را به دنبال دارد و راهکاری اثرگذار در جهت مقابله با تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی استکبار علیه ملت ایران است.

 

رئیس سازمان صمت گیلان نیز در این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی مناسب برای نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف ساخت داخل فراهم کرده است.

فرهاد دلق پوش با بیان اینکه دانش، توان ملی و استعداد صنعتگران ما بالاست، تصریح کرد: ۷۸ واحد تولیدی برتر برای حضور در بخش‌های مختلف نمایشگاه اعلام آمادگی کردند و هم‌اکنون حضور دارند  و تعدادی از واحدهای حوزه صنایع دفاعی نیز جهت کمک فناورانه به صنایع مختلف در این نمایشگاه مشارکت دارند.

به گفته رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان، از ابتدای امسال با حمایت از تولیدات دانش بنیان و صادرات محور بالغ بر ۳۸ میلیون دلار صرفه جویی ارز داشتیم و قطعات مورد نیاز در داخل کشور تولید و تأمین شد و پیش بینی می‌شود رقم مذکور تا پایان سال به ۵۰ میلیون دلار برسد.

به گزارش فارس، نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید استان گیلان از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۶ آذرماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان دایر است و علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر از نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا