گیلان

استاندار گیلان: خلف‌ وعده مدیران در تحویل پروژه‌ها پذیرفتنی نیست

به گزارش برگزیده های ایران از لنگرود، اسدالله عباسی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان لنگرود در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر با بیان اینکه وظیفه داریم مسائل و مشکلات را از نزدیک لمس کنیم تا برای حل آن تلاش بیشتری کنیم، اظهار کرد: وظیفه ما خدمت بی‌منت به مردم است و نباید با کارهای کارشناسی نشده مردم را اذیت کنیم. 

وی با بیان اینکه برنج، ابریشم، صیادی و دامداری از جمله منابع درامدی مردم شهرستان است، گفت: ما وارث بیش از ۵۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل از اوراق مشارکت و اسناد خزانه هستیم که هر ماه مبالغ زیادی برای آن توسط دولت سیزدهم پرداخت می‌شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه برای خود روز تعطیل در نظر نگرفتم و هر روز هفته در حال پیگیری امورات استان هستم، تصریح کرد: مدیران باید پای کار پروژه‌ها باشند و مسوول پروژه‌ها خود مدیر سیستم است و نباید ایراد را بر گردن کس دیگری بیندازد و با مدیرانی که کارهای محوله را به‌موقع به مردم تحویل ندهند و در این خصوص خلف وعده کنند، مطابق با قانون برخورد می‌کنیم.

عباسی با بیان اینکه باید از اقتصاد دریا به درستی استفاده کنیم، افزود: باید از ظرفیت بنادر استان در حوزه صادرات به روسیه و قزاقستان و غیره برای فروش کالاهای استان استفاده کنیم و این کار سخت و پیچیده‌ای نیست. 

وی خواستار ارائه هرچه سریع‌تر طرح جامع بندر چمخاله شد و با اشاره به اینکه از ابتدای حضور در گیلان به عنوان استاندار، پنجره واحد سرمایه‌گذاری برای تسهیل در جذب سرمایه گذاران با رویکردی جدید گشوده شده، اظهار کرد: هیچ عذری از مدیران برای کوتاهی در پذیرش و جذب سرمایه‌گذاری، پذیرفته نیست. 

استاندار گیلان با تصریح اینکه نباید هیچ مدیری در شهرستان بدون هماهنگی استانی، تغییر کند، گفت: مدیرانی که از نظر شاخص‌های ارزیابی مدیریتی، در وضعیت مطلوبی هستند، به کار خود ادامه دهند البته تغییر مدیران در راستای سیاست‌های دولت در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، امری بدیهی است.

*
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه بندرچمخاله می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و جذب جوانان شود، اظهار کرد: نیاز است برای ساخت این بندر همه دستگاه‌ها همکاری کنند و یکی از مشکلات آن که مربوط به معدن است با تعامل بین دستگاه‌های مربوط برای کمک به راه‌اندازی این بندر جهت ایجاد اشتغال همکاری کنند. 

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از راه‌های شهرستان که تردد زیاد انجام می‌شود نیاز به تعریض دارد، گفت: در حوزه‌های گردشگری و کشاورزی شاهد سرقت اموال و تجهیزات مردم هستیم که بخشی از آن مربوط به راه‌های دسترسی است که نیاز است راه‌های دسترسی آن تعریض و بهسازی شود. 

وی با بیان اینکه درحوزه مخابرات ۳۰ دکل برای شهرستان در نظر گرفته شده تا مشکل ارتباطی و اینترنت شهرستان و حومه حل شود، افزود: دستور العمل‌های خلق الساعه مشکل امروز در ادارات و برای مردم شده که در هر روز یک تصمیم و دستور صادر می‌شود. 

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه برای زمین‌های چاف و چمخاله موضوع مهم برای مردم است، تصریح کرد: مردم چاف و چمخاله در سال‌های گذشته از زمین‌های آن مناطق برای امرار و معاش خود استفاده می‌کردند ولی امروز در بین تصمیمات قضایی و منابع طبیعی و محیط زیست و غیره گیر کرده‌اند و نیازمند توجه بیشتری برای حل این مسله هستند.

*
امام جمعه لنگرود نیز با بیان اینکه برای وضعیت خدادادی و کشاورزی استان گیلان نگران هستیم، اظهار کرد: خلا تیم نخبگانی و اندیشه ورز که به همه برنامه‌های یک موضوع اشراف داشته باشد وجود دارد و نگرانی مردم ما به جهت بی‌توجهی به موضوعات مهم است. 

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نقوی با بیان اینکه در گذشته برخی روستاها بدون کارشناسی دقیق با هم تلفیق و تبدیل به شهر چاف و چمخاله شد و در ادامه برخی از همان روستاها بدون کار کارشناسی منفک می‌شوند، گفت: برای وضعیت صنعت شهرستان نیز نگران هستیم و وقتی به شهرک‌های صنعتی لنگرود وارد می‌شویم سرمایه گذاران و صنعت گران نگران وضعیت هستند. 

وی با بیان اینکه مدیریت جهادی، مردمی و اندیشمند نیاز امروز شهرستان لنگرود است، افزود: تالاب لنگرود در طی چند سال گذشته توسط افراد و برخی نهادها تصرف شده و بیش از سیصد هکتار از این تالاب نابود شده و کشاورزان که از آب این تالاب برای زمین‌های خود استفاده می‌کردند امروز نگران هستند و هرساله با این وضعیت مشکل دارند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا