قزوین

استان‌های همجوار تهران مشکلات زیست محیطی دارند/ ضرورت برنامه‌ریزی بین استانی برای رفع آلودگی هوا

فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در قزوین پیرامون مشکلات زیست محیطی و بحران آب در آبیک عنوان کرد: استان‌های مرکزی کشور و همجوار با استان تهران معمولاً با مشکلات محیط‌زیستی و آلودگی هوا روبرو هستند و در این زمینه باید فکر جدی و برنامه‌ریزی دقیق و بین استانی و ملی داشت.

وی عنوان کرد: برای حل بخشی از مشکل آلودگی هوا، رئیس جمهور دستور داد تا با افزایش گازرسانی به نیروگاه‌های سوخت فسیلی مانند نیروگاه شهید رجایی، جلوی استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه‌ها گرفته شود.

محمدبیگی همچنین به برنامه‌ریزی و توجه ویژه در استان قزوین برای حل مشکل آلودگی هوای آبیک اشاره کرد و گفت: معادن در حوالی آبیک یکی از علل افزایش ریزگردها و آلودگی هستند که در این زمینه تدابیر جدی اتخاذ شده و برنامه‌ریزی دقیقی صورت خواهد گرفت.

نماینده قزوین با اشاره به مشکلات آب شرب در آبیک و شهرها و روستاهای قزوین عنوان کرد: مشکل کم آبی و بی‌آبی در قزوین مانند برخی از مناطق کشور وجود دارد، گرچه مردم آبیک با شرایط مدارا می‌کنند اما باید مسؤولین در این باره فکر جدی بکنند و راه‌حل‌های مختلف به‌ویژه استفاده از ظرفیت روان آب‌های استان در کنار استفاده از حق‌آبه سد طالقان وجود دارد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: موضوع انتقال آب و تخصیص حق آبه از سد طالقان به یک مناقشه بین استان‌ها تبدیل شده و برهمین اساس ما از رئیس جمهور درخواست کردیم که در جهت حل مسئله ورود کند.

این نماینده مجلس در پایان عنوان کرد: تکمیل پروژه انتقال آب به آبیک، مطالبه مهم و درخواست جدی ما از رئیس جمهور بوده و تا تحقق کامل آن و رسیدن آب با کیفیت شرب به شهر آبیک دست از پیگیری بر نمی‌داریم، البته تا تحقق انتقال آب به آبیک چیزی باقی نمانده و به محض تخصیص اعتبار باقی مانده تا ماه‌های آینده آب سدطالقان به این شهر می‌رسد.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا