اردبیل

استان اردبیل یکی از قطب‌های تولید واکسن کشور می‌شود

 به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل و به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی با اشاره به وجود مجموعه‌‌ در حال احداث تولید واکسن کشور در استان و اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران جدید برای ایجاد خط تولید واکسن‌های انسانی و دامی و آزمایشگاه بیولوژی در استان اردبیل، اظهار کرد: اردبیل به شهر واکسن‌سازی کشور تبدیل می‌شود و بخش اعظمی از نیاز کشور به واکسن که از خارج وارد می‌شود را تامین می‌کند.

وی افزود: از علاقمندان سرمایه‌گذاری در زمینه‌های علمی و دانش بنیان، با تامین منابع مالی و زمین مورد نیاز حمایت می‌کنیم و با نخبه‌ها و چهره‌های علمی که از دانش و مهارت لازم برخوردار هستند و می‌توانند علم را به ثروت تبدیل کنند همکاری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

چهره‌های موفق استان الگوی جوانان هستند

 استاندار اردبیل تصریح کرد: جایگاه علمی «اصغر عبدلی» متقاضی سرمایه‌گذاری تولید واکسن در اردبیل و عضو هیات علمی انیستیتو پاستور ایران ستودنی بوده و فرزندان موفق استان در همه زمینه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی باید الگو و اسوه جوانان و دانش‌آموزان باشند.

وی همچنین برای ارج نهادن به مقام علمی دکتر عبدلی برای بازسازی مدرسه روستای محل زندگی این چهره علمی تولید واکسن کرونای ایرانی، قول مساعد داد. 

عاملی با اشاره به توجه دولت و مجلس به مباحث تولید علم و فناوری و اختصاص منابع مالی در برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور در این خصوص، گفت: حمایت‌های مالی از مراکز و واحدهای دانش‌بنیان در سال آینده رونق می‌گیرد و امیدواریم با تزریق اعتبارات و منابع مالی و حمایت‌های معنوی از واحدهای علمی و دانش بنیان شاهد رشد و شکوفایی این واحدها باشیم. 

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت انواع واکسن

اصغر عبدلی، سرمایه‌گذار طرح تولید واکسن در استان نیز بیان کرد: تولید واکسن در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع در ۳ فاز تولید واکسن انسانی و دامی و آزمایشگاهی با سرمایه‌گذاری یک‌صد میلیارد تومان در اردبیل اجرا خواهد شد.


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا