مرکزی

استان مرکزی در حوزه فعالیت‌های دفاع مقدس پیشرو و پیشگام است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک سردار غلامرضا جعفری ظهر امروز در نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس اظهار کرد: رزمندگان دفاع مقدس با روحیه خداباوری، اخلاص، خودباوری و مردم‌باوری بزرگترین حماسه‌ها و افتخارات را خلق کردند و معنویت اساس کار دفاع مقدس بود که با آن به پیشرفت و موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کردیم.

وی افزود: یکی از ضرورت‌های مهم در گام دوم انقلاب اسلامی تقویت فرهنگ دفاع مقدس و بهره‌گیری از ارزش‌های دفاع مقدس است و قطعاً با بهره‌گیری از نسخه شفابخش دفاع مقدس می‌توانیم در همه مقاطع پیروزی و موفقیت کسب کنیم.

فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) در دفاع مقدس بیان کرد: همان‌گونه که حضرت زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب کبری(س) واقعه عاشورا را تبیین کردند و موجب ماندگاری حماسه‌های حسینی شدند امروز رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس رسالت مهمی در قبال انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید بر عهده دارند.

جعفری ادامه داد: تبیین حماسه‌های دفاع مقدس مهمترین رسالت پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس است که به نوعی باید جهاد تبیین در این خصوص اتفاق بیفتد و نسل جوان بتواند از این گنج گران‌بها به خوبی بهره‌برداری کند.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی بعد از گذشت سالیان سال فرهنگ‌های ارزشی در بین مردم را احیا کرد که اوج آن در دفاع مقدس رقم خورد و امروز دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف برگرفته از مکتب دفاع مقدس و فرهنگ‌های ارزشی است.

فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) در دفاع مقدس بیان کرد: رسالت رزمندگان‌ و پیشکسوتان با جهاد تبیین حماسه‌های دفاع مقدس تکمیل خواهد شد و لذا امروز ما وظیفه داریم این مکتب ارزشمند را به خوبی به نسل جدید جامعه معرفی کنیم.

جعفری گفت: مکتب دفاع مقدس آینده درخشان ایران اسلامی را بیمه خواهد کرد و جامعه اسلامی را از شر تهدیدات دشمنان نجات می‌دهد.

وی افزود: توجه به تاریخ شفاهی دفاع مقدس و بیان خاطرات، حماسه‌ها و فداکاری‌ها یکی از مهمترین روش‌های بهره‌برداری از گنج دفاع مقدس است که باید در مرحله اول اتفاق بیفتد و در مراحل بعدی تولیدات فرهنگی و هنری از آنها بهره‌برداری شود.

فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) در دفاع مقدس اظهار کرد: خوشبختانه استان مرکزی در حوزه فعالیت‌های دفاع مقدس پیشرو و پیشگام است و حتی در بسیاری از اقدامات زیرساختی گوی سبقت را ربوده که جای تقدیر دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: اهتمام‌ فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی به تبیین فرهنگ‌ دفاع مقدس و تلاش‌های قابل تقدیر در بسیاری از اقدامات نشان از اهمیت مسئله دفاع مقدس دارد و لذا دغدغه‌های وی ستودنی است و می‌تواند به عنوان الگو برای سایر استان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی با بیش از ۶ سال برنامه‌ریزی فصل جدیدی در فعالیت‌های دفاع مقدس در استان رقم زده و خوشبختانه این استان در جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس عملکرد قابل قبولی دارد که باید با قوت ادامه‌دار باشد.

فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) در دفاع مقدس گفت: بنده در چندین استان که بازدیدهایی داشتم و در جریان‌ اقدامات قرار گرفتم استان مرکزی پیشتاز بوده و حجم عظیمی از اقدامات در بخش‌های مختلف در سطح استان انجام‌شده که جای تقدیر دارد.

جعفری ادامه داد:‌امروز استان مرکزی تجربیات ارزشمندی در حوزه فعالیت‌های دفاع مقدس دارد و این باید به عنوان یک الگو در اختیار دیگران قرار گیرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: یکی از بزرگترین مفاهیم الهی فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است که انقلاب اسلامی این مفاهیم ارزشی را احیا کرد و اوج آن در دفاع مقدس توسط مردم و رزمندگان اتفاق افتاد.

سردار محسن کریمی بیان کرد: مردم در دفاع مقدس با حضور در میدان‌های مجاهدت و ایثار و ازخودگذشتگی حماسه عظیم دفاع مقدس را خلق کردند؛ دفاع مقدس تضمین‌کننده هویت دینی و انقلابی ملت ایران است که برای نظام اسلامی سربلندی، عزت و استقلال به ارمغان آورد.

وی افزود: دفاع مقدس برای ایران اسلامی قدرت بر پایه ایمان، توکل بر خدا و مردم تولید کرد و امروز بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: در گام دوم انقلاب نیازمند فراگیر شدن فرهنگ دفاع مقدس در همه بخش‌ها هستیم و این به عنوان یک تجربه مدیریتی موفق مطرح است و رسالت مهم در قبال این فرهنگ تبیین و انتقال آن به نسل جدید است که باید به خوبی توجه شود.

کریمی ادامه داد: کنگره شهدای استان مرکزی که پیش‌نویس آن در سال ۷۲ نگاشته شد در طی ۷ سال گذشته اقدامات چشمگیری در بهره‌برداری از گنجینه دفاع مقدس انجام داده که فعالیت‌های زیرساختی مسیر را برای هرگونه اقدامی باز گذاشته است.

وی اضافه کرد: تهیه بیش از ۱۹۰ عنوان کتاب در حوزه انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دفاع مقدس و مقاومت یکی از اقدامات مهم است که بیش از ۱۷ جلد آن در خصوص اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی یادآور شد: راه‌اندازی اردوهای معرفتی هفت‌اقلیم و شهید مجید ایزدپناه از اقدامات دیگر است که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر اردوهای هفت‌اقلیم را گذرانده‌اند و ۶۲ هزار دانشجو برای گذراندن طرح شهید ایزدپناه به عنوان دو واحد درسی در استان مرکزی هدف‌گذاری شده است.

 

کریمی خاطرنشان کرد: کنگره شهدای استان مرکزی در راه‌اندازی نهضت خدمت‌رسانی به مردم و محرومیت‌زدایی پیشگام بود که تنها اهدای ۱۴۰۰ سری جهیزیه، ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در طی دو سال اخیر و اجرای بیش از ۱۶۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در طی پنج سال اخیر بخشی از اقدامات در ذیل کنگره است و هر پروژه و خدمت مزین به نام زیبای یک شهید بوده که قطعاً این اقدام به اقدامات برکت داده است.

وی افزود: یکی از رویکردهای مهم در بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس در استان مرکزی علمی و پژوهشی است که تهیه دانشنامه استانی در دستور کار قرار گرفته و تاکنون بیش از ۷۱۴ مدخل و ۲۰۰ مقاله علمی تهیه شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: تهیه فرهنگ‌نامه ۲۲ جلدی در ستاد کنگره شهدای استان و تکمیل پرونده ۶۲۰۰ شهید استان از دیگر اقدامات بود و کارگروه آمار و اطلاعات شهدا امروز بعد از گذشت ۲ سال از برگزاری کنگره تعداد ۷۱۰۰ شهید را احصاء نموده است.

کریمی گفت: کنگره شهدای استان مرکزی به یک جریان ارزشی در حوزه ایثار و شهادت و ترویج فرهنگ‌های ارزشی تبدیل شده و بیش از ۳ هزار فعال فرهنگی و اجتماعی در این جریان سازمان‌دهی شده‌اند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا