کرمان

استان کرمان نیاز به انگیزه بالا و حرکت جهادی مسؤولان دارد

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در شورای اداری استان اظهار داشت: استان کرمان نیاز به همراهی، همدلی، انگیزه و اراده بالا، حرکت جهادی مسؤولان دارد و ما باید با تمام وجود وقت بگذاریم.

امام جمعه کرمان ادامه داد: در استانی هستیم که متعلق به شهید سلیمانی‌ست، بنابراین باید در حوزه ماموریت خود سعی‌مان بر این باشد که مکتب سلیمانی را پیاده کنیم، زیرا نسل جوان تشنه مکتب سلیمانی هستند.

وی همچنین تلاش برای بهبود معیشت مردم استان کرمان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: تکریم مردم در ادارات دولتی، افق آینده استان در زمینه تامین آب و کشاورزی جنوب استان کرمان هم باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه کرمان ابراز داشت: خشکسالی‌ها یک مسأله جدی در استان کرمان است و پیشرفت و توسعه نامتوازن استان یکی دیگر از مشکلات است و باید بدانیم چه باید کرد تا ثروت استان را به‌صورت متوازن توزیع کنیم و چه باید انجام دهیم که فاصله بین منطقه‌ها با هم زیاد نباشد.

مجمع بسیج یک ظرفیت اندیشه‌ورز و دلسوز است

رئیس مجمع بسیج استان کرمان هم در سخنانی اظهار داشت: مجمع بسیج استان کرمان متشکل از همه بسیجیان در اقشار مختلف است و هیئت رئیسه با رای‌گیری انتخاب می‌شوند.

کاظمی از تشکیل ۹ کارگروه تخصصی در مجمع بسیج استان کرمان خبر داد و بیان داشت: حضور، هم‌اندیشی و همفکری دلسوزان و ارائه طرح و راهکار برای مشکلات کشور از برنامه‌های مجمع بسیج استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌ها و پیشنهادات توسط مجمع بسیج استان کرمان در سه سطح شهر، استان و ملی بررسی می‌شوند، عنوان کرد: طی یک سال گذشته حدود ۱۴ طرح برای رفع بسیاری از مشکلات ارائه شده که دو، سه طرح در سطح ملی هم پذیرفته شده است.

کاظمی ابراز داشت: از مسؤولان تقاضا داریم به مجمع بسیج استان به عنوان یک ظرفیت اندیشه‌ورز، دلسوز و کارشناسی نگاه کنند که می‌توانند مشکلات را رصد کنند و یا به ارائه راه‌حل و راهکار سریع برای مشکلات بپردازند.

آمار واکسیناسیون در شرق و جنوب کرمان پایین است

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: کاهش ۲۰ درصدی بستری بیماران کرونایی در استان کرمان را شاهدیم و هم‌اکنون ۱۷۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند در حالی که در اوج پیک حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر نفر بستری بودند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد همچنین میانگین بستری روزانه بیماران کرونایی در استان کرمان را ۱۵۰ نفر ذکر کرد و ابراز داشت: روند فوتی‌ها نیز در استان کرمان کاهشی است و این در شرایطی‌ست که پوشش واکسیناسیون در مناطق شرق و جنوب استان پایین است.

نگران ویروس اُمیکرون هستیم

وی بیان داشت: ۳ ملیون و ۳۷۰ هزار واکسن در استان کرمان تزریق شده است که ۲ میلیون و ۶۰۰ واکسن مرحله نخست بوده است و بیش از ۵۱ درصد واکسیناسیون اتباع بیگانه مجاز در استان هم انجام شده است.

رشیدی‌زاده متذکر شد: وضعیت استان رو به خوبی است، اما نگرانی ما در زمینه ویروس جدید اُمیکرون است، زیرا سرعت سرایت‌بخشی این ویروس بسیار بالاست و به نظر می‌رسد به ایران هم برسد.

تحقق ۸۵ درصدی تعهد اشتغال در کرمان

استاندار کرمان نیز در شورای اداری استان با تقدیر از فعالیت‌های بسیج در خدمت‌رسانی به مردم اظهار داشت: باید بیشترین استفاده را از گروه‌های اندیشه‌ورز داشته باشیم و در این زمینه اندیشه‌ورزان بسیج باید به‌صورت ویژه دیده شوند.

علی زینی‌وند ادامه داد: انجام واکسیناسیون کرونا و تشکیل تیم‌های واکنش سریع برای مقابله با سویه جدید کروناویروس از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید بدانیم چه تعداد از کارمندان و خانواده آنها واکسن دریافت کرده‌اند.

وی از قانون جهش تولید مسکن سخن به‌میان آورد و ابراز داشت: اقدامات لازم برای دریافت سهیمه مناسب مسکن در استان کرمان توسط مدیران صورت گیرد.

استاندار کرمان همچنین اشتغال را از دیگر اولویت‌های دولت برشمرد و عنوان کرد: ۸۰ تا ۸۵ درصد تعهد اشتغال برای دستگاه‌های استان کرمان محقق شده است و وضعیت بیکاری در استان نسبت به کشور بهتر است، اما آمار بیکاری در مناطق مختلف استان کرمان نامتوازن است.

زینی‌وند با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف گاز و تنظیم بازار، افزود: بحث آب یک اضطرار است برنامه سازگاری با کم‌آبی در دستور کار قرار دارد و این در شرایطی‌ست که مصرف آب کشاورزی برابر با ۵.۲ میلیارد مترمکعب، ۲۷۰ میلیون مترمکعب آب برای شرب و ۷۰ میلیون مترمکعب آب در صنعت است و اگر فکری به حال آب نشود بسیاری از شهرهای ما باید خالی شوند.

وی از مشکل سوخت‌رسانی در مناطق کوهستانی استان کرمان خبر داد و بیان داشت: لوله‌کشی گاز در مناطق مختلف باید سریع‌تر اجرایی شود تا مردم در فصل زمستان اذیت نشوند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی قرار داریم، تصریح کرد: شهر کرمان با انجام واکسیناسیون حداکثری به لحاظ کرونایی آبی نگه داشته شود تا زائران برای حضور در آیین سالگرد شهید سلیمانی نگرانی نداشته باشند و از افرادی دعوت شود که مکتب شهید سلیمانی را تبلیغ کنند و نه دیگاه خودشان را به نام شهید سلیمانی، زیرا شهید سلیمانی مملو از صداقت، مرادانگی، یکراستی، آزادگی و جوانمردی است. 

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا