سمنان

استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد تا پایان برنامه ششم توسعه

ب‍ه گزارش برگزیده های ایران از سمنان، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی امشب در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در قانون، دولت مکلف شده تا پایان برنامه ششم توسعه، کلیه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد را استخدام کند و تکلیف قطعی و قانونی است و استان باید این مهم را پیگیری و محقق کند.

وی با بیان اینکه سمنان، استانی پیشرو و مؤثر در کشور و حتی سطح بین‌الملل است، اضافه کرد: مردم استان سمنان فرهیخته هستند و عنصر علم و فرهنگ بین آنها بسیار موردتوجه است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه زیرساخت‌های اصلی در حوزه‌های مختلف در استان سمنان بسیار ارزشمند است، افزود: مردم استان سمنان جزو مبارزان و پیشکسوتان انقلاب اسلامی هستند.

قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند، شهادت قله است و دامنه این قله سبک زندگی‌ای است که در دامن خود شهید، پرورش داده است.

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یعنی اینکه خانواده‌ای شکل بگیرد که چنین افرادی، چنین دختران و پسرانی پرورش می‌دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در دیدار با خانواده شهید محمدحسین حمزه، عنصر خانواده‌ای که این شهید بزرگوار در آن پرورش‌ یافت، نمایان بود و در خانواده جانباز سردار شهید حاج غلامعلی مثبت شاهجویی نیز، همسر شهید عنصر اصلی فرهنگ ایثار و شهادت بود.

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: انسان‌ها نیاز به الگو دارند، ما قهرمانان و شهدای بسیار والا و ارزشمندی در کشور داریم که در سطح جامعه به‌جای الگوبرداری سلبریتی غربی، باید از آنها استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: صدا و سیمای استان‌ها نیاز است تا پای کار باشد و سالی یک فیلم سینمایی و یا سریال فاخر در خصوص قهرمانان و شهدای شاخص هر استان تولید کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه باید پیگیری انجام گیرد تا بحث مالکیت سند پروژه نیمه‌تمام شاهرود، برطرف شود، گفت: در بحث تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و ایثارگران، بر اساس قانون، همه سازمان‌ها، مؤسسات، نهادها و ادارات، مشمول این مهم می‌شوند.

قاضی‌زاده‌هاشمی عنوان کرد: با مواردی که از این مهم استنکاف کرده و با دلیل‌های مختلف در این امر کوتاهی کنند، اعلام و برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: در بحث مسکن ایثارگران، قانون جامع ایثارگران شامل این مهم می‌شود و نیاز است تا تخصیص زمین در شأن ایثارگران در استان صورت گرفته و مورد پیگیری قرار گیرد و این دغدغه برطرف شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ما باید گذرها، خیابان‌ها و معابر خود را به نام شهدا مزین کنیم، اضافه کرد: اقدامات خوبی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط شهرداری‌های استان سمنان صورت گرفته که قابل‌تقدیر است و این اقدام سازنده و گزارش را می‌توان به‌عنوان الگو برای سراسر کشور ارسال کرد.

قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: علاقه‌مندان به رسیدگی به امور خانواده‌های شهدا و ایثارگران، می‌توانند در قالب گروه‌های جهادی با استفاده از امکانات بنیاد شهید و سپاه و سایر دستگاه‌ها، سازماندهی شوند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با حضور استاندار سمنان که فردی میدانی و در صحنه است و از الطاف الهی برای مردم این استان محسوب می‌شود، شاهد رشد و شکوفایی استان و برطرف شدن مشکلات حوزه امور ایثارگران باشیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا