علمی و فناوری

استراتژی مخفی ایلان ماسک برای پولدار شدن!

استراتژی مخفی ایلان ماسک برای پولدار شدن!

ایلان ماسک، مالک توییتر و ثروتمندترین فرد دنیا، در توییتی طعنه‌آمیز به پیش‌بینی اخیر جیم کرامر درباره‌ی وضعیت بازار، واکنش نشان داده است. کرامر که برنامه‌ی Mad Money را در شبکه‌ی CNBC اجرا می‌کند، تاکنون بارها روش سرمایه‌گذاری را به مردم توصیه کرده است، اما پیش‌بینی‌هایش در اغلب مواقع اشتباه از آب درآمدند.

کرامر چند روز پیش گفت مردم باید از افزایش قیمت رمزارزها در روزهای اخیر به‌عنوان فرصتی برای فروش سرمایه‌ی خود استفاده کنند. کرامر با این توصیه به‌طور غیرمستقیم گفت که انتظار دارد قیمت رمزارزها به رشد ادامه ندهد؛ باوجوداین، بازار کریپتو روند صعودی‌اش را حفظ کرد و بیت کوین برای اولین بار در ۹ ماه اخیر به قیمت ۲۷٬۰۰۰ دلار معامله شد.

بیلی مارکس، یکی از سازنده‌های دوج‌کوین (که بیشتر با حساب کاربری Shibetoshi Nakamoto در توییتر شناخته می‌شود) در توییتی گفت «کرامر کارش را خوب انجام می‌دهد.» این توییت با واکنش کاربران مواجه شد و ایلان ماسک نیز تصمیم گرفت به بحث ملحق شود.

ایلان ماسک در توییتی گفت که از استراتژی «کرامر معکوس» حمایت می‌کند. منظور ماسک این بود که سرمایه‌گذاران بهتر است علیه هر سهامی که توسط مجری برنامه‌ی Mad Money انتخاب می‌شود، شرط‌بندی کنند. ماسک در توییتش نوشت: «نیروی کرامر معکوس قوی‌تر است.» او از جمله‌ی معروف The Force is Strong که مربوط‌ به فیلم‌های مجموعه‌ی استار وارز است استفاده کرد.

متیو تاتل، مدیرعامل شرکت Tuttle Capital Management، می‌گوید اگر جیم کرامر روی خرید سهامی خاص تأکید کند باید در اولین فرصت آن سهام را بفروشید. به عقیده‌ی تاتل، اگر کرامر گفت از سهامی متنفر است یا شما را به فروش ترغیب کرد، باید روی آن سهام با معامله‌ی لانگ شرط‌بندی کنید (آن سهام را بخرید).

شماری از فعالان بازار کریپتو بارها گفته‌اند گوش ندادن به توصیه‌های جیم کرامر می‌تواند استراتژی سرمایه‌گذاری بسیار خوبی باشد، چون او معمولا پیش‌بینی‌های درستی درباره‌ی آینده‌ی ارزهای دیجیتال انجام نمی‌شود.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا