اخبار روز

استرالیا: توافق آکوس همچنان قوی می‌ماند

استرالیا: توافق آکوس همچنان قوی می‌ماند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا گفته که نگران آینده ائتلاف با آمریکا و انگلیس نیست با اینکه احتمال بازگشت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده به کاخ سفید در پی برگزاری انتخابات سال آتی میلادی وجود دارد.

ترامپ که اکنون کاندیدای پیشرو جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا محسوب می‌شود، در ۳۴ فقره سوابق تجاری جعلی و در پی تحقیقات درباره پرداخت حق‌السکوت، در حال محاکمه است.

وی نخستین رئیس جمهور کنونی یا سابق آمریکا محسوب می‌شود که با اتهام ارتکاب جرم روبرو شده اما می‌گوید تمامی این اتهامات سیاسی هستند.

آلبانیز همچنین گفت، پیمان امنیتی آکوس بین انگلیس، آمریکا و استرالیا بدون توجه به اینکه چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده پیروز می‌شود، همچنان به قوت خود باقی می‌ماند.

وی امروز (یکشنبه) به شبکه خبری اسکای نیوز گفت: روابط ما با آمریکا رابطه‌ای بین کشورها، مردم و نه فقط روسای دو کشور است. کانبرا و واشنگتن ارزش‌های مشترکی دارند و من از نزدیک با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا همکاری دارم.

بایدن قرار است ماه آتی میلادی برای شرکت در نشست رهبران گروه چهارجانبه (کواد) به استرالیا برود و در پارلمان فدرال این کشور سخنرانی کند.

نخست وزیر استرالیا همچنین افزود: بایدن یک مهمان ویژه در استرالیا خواهد بود.

بر اساس پیمان امنیتی آکوس، استرالیا هشت زیردریایی اتمی تا ۲۰۵۰ می‌خرد که هزینه آن بالغ بر ۳۶۸ میلیارد دلار است.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا