اصفهان

استفاده از پساب تصفیه شده برای تامین آب فضای سبز شهری

ابوالفضل قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به موضوع فرونشست اظهار داشت: در موضوع فرونشست نیاز است به این موضوع توجه داشته باشیم که یکی از علل آن خالی شدن سفره‌‌های آب زیرزمینی است و در این باره شورای شهر با توجه به شرح وظایف و حیطه مسؤولیت خود می‌تواند ۲ اقدام را انجام دهد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: شورای اسلامی شهر می‌تواند مطالبه به حق مردم در خصوص وضعیت آب اصفهان را از مراجع ذی‌ربط پیگیری کند؛ اگر در رودخانه زاینده‌رود آب جاری باشد میزان فرونشست مقدار زیادی کاهش پیدا می‌کند.

وی توضیح داد: مجموعه فضای سبز شهرداری اصفهان قبلاً توسط چاه‌ها سیراب می‌شد و در حال حاضر از چاه‌ها کم‌تر استفاده می‌شود و یا استفاده نمی‌شود؛ تعداد زیادی از چاه‌ها خشک شده و جایگزین کردن آب برای فضای سبز با استفاده از پساب تصفیه شده فعالیتی بدون ضرر است که این مورد یکی اقدامات مؤثر شهرداری است و باعث جلوگیری از فرونشست می‌شود.

قربانی خاطرنشان کرد: موضوع فرونشست به عنوان یک دغدغه برای همه مسؤولان استان مطرح شد و شروع این مطلب با حرکت شورای اسلامی شهر اصفهان صورت گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد: در حال پیگیری موضوع فرونشست هستیم و در جلساتی که با نمایندگان مجلس داریم، یکی از موضوعات در دستور کار بحث آب و موضوع فرونشست است و امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا