Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
استقبال مادران باردار قمی از واکسیناسیون کرونا ضعیف است - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

استقبال مادران باردار قمی از واکسیناسیون کرونا ضعیف است

 به گزارش یکشنبه شب روابط عمومی معاونت بهداشتی علوم پزشکی قم، سیامک محبی در گفت‌وگویی اظهار داشت: با وجود ۱۰ هزار و ۵۰۰ مادر باردار در قم تنها ۲ هزار و ۵۰۰ تَن اقدام به تزریق واکسن نموده‌اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که یکی از گروه‌های پرخطر در معرض بیماری کرونا مادران باردار بوده که باید در زمینه تزریق واکسن اهتمام جدی داشته باشند.

محبی با اشاره به دلایل استقبال نکردن مادران باردار از تزریق واکسن گفت: کم بودن آگاهی برخی مادران باردار از بی‌خطر بودن واکسن سینوفارم برای سلامت مادر و جنین، اخباری که در خصوص توزیع انواع واکسن در جامعه منتشر شده و همچنین  توصیه نکردن برخی متخصصان به مادران باردار در خصوص بی‌خطر بودن تزریق واکسن و لزوم آن و نگرش اشتباه برخی خانواده‌ها به واکسیناسیون در دوران بارداری، دلایلی است که عنوان می‌شود.

معاون علوم پزشکی قم خاطر نشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تقویت پیشگیری با انجام واکسیناسیون، در کاهش مرگ و میر زنان باردار و ابتلای شدید به بیماری بسیار حائز اهمیت است و باید هرچه سریع‌تر واکسیناسیون کامل صورت گیرد.

از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم بیش از یک میلیون و ۱۷۲ هزار دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است./

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا