کرمانشاه

استقرار بیش از ۹۰ هزار شعبه اخذ رای در کشور

استقرار بیش از ۹۰ هزار شعبه اخذ رای در کشور

به گزارش خبرنگار برگزیده کرمانشاه، احمد وحیدی شامگاه دوشنبه (۱۶ بهمن‌ماه) در حاشیه سفر خود به استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به کم شدن فاصله با روز انتخابات که یک رویداد مهم و سرنوشت ساز در کشور است و اتفاقی برای چهار سال رقم می‌خورد باید بدانیم که اتفاق بسیار مهمی در کشور است.

وی افزود: بسترهای اجرایی آن که شامل فراهم شدن شعب، آمادگی افراد حاضر در شعب، آموزش آنها، تعیین شعب مختلف و زمینه سازی برای حضور آحاد مردم در انتخابات است.

وزیر کشور تصریح کرد: بسترهای لازم به خوبی طراحی و دنبال شده است، نزدیک به ۹۰ هزار شعبه در سراسر کشور برای اخذ رای داریم که حدود ۴۰ هزار آن به صورت ثابت است.

وحیدی ادامه داد: میزان باقی مانده از این آمار شعب سیار هستند، این امر به منظور حضور آحاد مختلف مردم از اقشار مختلف در انتخابات صورت می‌گیرد، همه چیز به لحاظ اجرایی آماده است و تلاش‌های خوبی را از استانداران، فرمانداران و دستگاه‌های مربوطه شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه آموزشی و بررسی فعالیت‌ها برقرار شده و امور به صورت مداوم در سفرهای استانی کنترل می‌شود، تعداد ۱۴ هزار کاندیدا توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده‌اند.

وزیر کشور اضافه کرد: امیدواریم که یک رقابت مطلوب شکل بگیرد که زمینه آن فراهم است و امیدواریم که با حضور اقشار مختلف، احزاب، معتمدان و افرادی که سخن آنها در میان مردم مورد استقبال است همگان را برای یک انتخاب صحیح هدایت کنند.

وی تشریح کرد: با توجه به اینکه موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای خبرگان اهمیت ویژه‌ای دارد و نماد مردم سالاری دینی است همه بسترهای لازم فراهم شده است.

وی عنوان کرد: شاهد هستیم که کاندیداها در یک وضعیت مطلوب به رقابت سالم می‌پردازند و شاهد یک انتخابات سالم و پرشور خواهیم بود، با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده مشارکت در انتخابات حداکثری خواهد بود.

وحیدی یادآور شد: بنابر قانون که واضح و روشن است نامزدهای انتخاباتی باید به تبلیغ و ارائه برنامه‌های خود بپردازند و از هرگونه فعالیتی که به قصد تخریب دیگران و علیه آنها باشد پرهیز کنند.

وی اذعان کرد: با اقدام خوبی که صدا و سیما در راستای راه اندازی ۲۰۰ کانال تلویزیونی انجام داده، مردم می‌توانند نسبت به نامزدهای انتخاباتی شناخت یافته و داوطلبان نیز به وسیله آن به ارائه برنامه‌های خود برای مردم بپردازند.

وزیر کشور گفت: همچنین در حال اجرای اقداماتی در فضای مجازی هستیم که نامزدهای انتخاباتی بتوانند در آن خود را به خوبی معرفی کنند، تا کنون موردی در خصوص جانب داری از مدیران دریافت نشده و در خصوص مشاهده قطعا برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا