چهارمحال و بختیاری

استقرار مراکز درمانی درمرکز شهرکرد باعث تشدید ترافیک شده است

استقرار مراکز درمانی درمرکز شهرکرد باعث تشدید ترافیک شده است

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرکرد، مصطفی حیدری در دویست‌ونوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد با حضور رئیس‌ و معاونین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی چهارمحال‌وبختیاری، اعضای هیئت‌مدیره و مشاورین مجمع خیرین سلامت استان، معاونین و مدیران شهرداری شهرکرد تأکید کرد: استقرار مطب پزشکان، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی در مرکز شهر باعث تشدید مشکلات ناشی از ترافیک در شهرکرد شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به برنامه‌ریزی دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری برای احداث شهرک سلامت در زمینی به‌وسعت ۱۳۰ هکتار و مجموعه باغ سلامت سالمندان در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در منطقه رحمتیه افزود: انتقال مطب پزشکان و بخشی از کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی شهرکرد به این مکان باعث کاهش مشکلات ترافیکی مرکز استان خواهد شد.

حیدری به کمبود پارکینگ در مجاورت مطب پزشکان، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی شهرکرد اشاره و تصریح کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی استان می‌تواند با تامین پارکینگ‌های مورد نیاز این مجموعه در کاهش ترافیک شهرکرد نقش‌آفرینی کند.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری همچنین با عقب‌نشینی دیوار برخی بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی دولتی می‌تواند به تعریض معابر و روان‌سازی ترافیک شهرکرد کمک کند.

رئیس‌ شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به لزوم ارتقای خدمات بهداشتی، درمانی و رفاهی ویژه شهروندان مرکز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: افزایش تعداد تخت‌ها و دستگاه‌های دیالیز در شهرکرد از مهم‌ترین خواسته‌ها و مطالبه‌های شهروندان مرکز استان به‌شمار می‌رود.

وی گفت: از این پس هر هفته یکی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری با حضور در نشست‌های علنی شورای اسلامی شهرکرد به مطالبات اعضای این شورا با هدف ارتقای رفاه عمومی شهروندان مرکز استان حضور می‌یابند.

حیدری تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهرکرد مطالبه‌گری امور مرتبط با بهبود رفاه عمومی و توسعه شهر را جزو برنامه‌های اولویت‌دار در مجموعه مدیریت شهری قرار داده‌اند.

نایب‌رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: زیبنده مردم چهارمحال و بختیاری نیست که همراهان بیماران به‌علت کمبود مراکز اقامتی در کنار معابر استراحت کنند.

فاطمه بیگی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری نسبت به تملک برج‌های دوقلو شهرداری شهرکرد از طریق خرید یا تهاتر اقدام و این مجموعه را برای تامین کمبودهای اقامتی و پارکینگ مرتبط با خدمات بهداشتی و درمانی در مرکز استان استفاده کند.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری همچنین زمینه ماندگاری پزشکان متخصص و مجرب در شهرکرد را فراهم و از مهاجرت آنان به شهرهای دیگر جلوگیری کند.

رییس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و بهداشت عمومی شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: احداث شهرک سلامت و باغ سلامت سالمندان در مرکز استان به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح‌ اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

یوسف صادقی تاکید کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری با عقب‌نشینی بخشی از دیوار ضلع جنوب‌شرقی بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد به کاهش گره ترافیکی چهارراه دمتر شریعتی حافظ کمک کند.

رییس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی استان در مجاورت بیمارستان‌های هاجر و آیت‌الله کاشانی ۱۴۵۰ پارکینگ کم دارد.

محمدرضا بیاتی تصریح کرد: این میزان کمبود پارکینگ بدون محاسبه طرح توسعه مجاور بیمارستان هاجر شهرکرد است که برای رفع آن باید چاره‌اندیشی شود.

رییس کمیسیون عمران و امور زیربنایی شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: مدیریت شهری آمادگی دارد تا سرمایه‌گذاران توانمند برای مشارکت در طرح‌های مرتبط با بهداشت و درمان را معرفی کند.

فرشاد چراغپور تاکید کرد: توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در ارتقای شاخص‌های توسعه و بهبود رفته عمومی شهروندان نقش‌آفرینی می‌کند.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام در مرکز استان به‌ویژه در حوزه بهداشت و درمان باید اولویت داشته باشد.

ماشاءالله ایزدی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری در مرکز چهارمحال و بختیاری از طرح‌های مرتبط با کاهش ترافیک و پروژه‌های مربوط به ارتقای سطح رفاه، بهداشت و درمان شهروندان حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون بودجه، مالی و برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری به افزایش کمی و کیفی فضاها و خدمات بهداشتی و درمانی ناحیه غرب مرکز استان توجه جدی داشته باشد.
داوود نجفی افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون خدمات قابل‌توجهی به مردم استان ارائه می‌دهد و انتظار می‌رود این خدمات در شهرکرد ارتقاء یابد.

مدیرعامل مجمع خیران سلامت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: طرح باغ سلامت سالمندان شهرکرد در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار در منطقه رحمتیه از سوی خیران نیک‌اندیش احداث می‌شود.

عباس قادری تاکید کرد: با راه‌اندازی باغ سلامت سالمندان شهرکرد به ۲ هزار سالمند به‌صورت روزانه و به ۱۲۰۰ سالمند به‌طور شبانه‌روزی خدمات‌رسانی خواهد شد.

وی یادآور شد: از خیران نیک‌اندیش داخل و خارج چهارمحال و بختیاری و کشور دعوت می‌شود برای احداث، تکمیل و بهره‌برداری سریع‌تر باغ سلامت سالمندان شهرکرد به این مجمع کمک کنند.

قادری تصریح کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های شهرک سلامت و باغ سلامت سالمندان شهرکرد وضعیت خدمات‌رسانی به سالمندان متحول خواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین اقامتگاه همراه بیمار (همراه‌سرا) در طبقه دوم و سوم مرکز خدمات جامع سلامت واقع در بلوار حافظ شمالی شهرکرد از سوی مجمع خیران سلامت چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در یک‌سال اخیر ۱۰ هزار میلیارد ریال انواع دستگاه‌های سرمایه‌ای غیرمصرفی سنگین مرتبط با حوزه بهداشت و درمان وارد استان شده است.

ارسلان خالدی‌فر از همکاری‌های اعضای شورای اسلامی شهرکرد در حوزه بهداشت و درمان قدردانی و تاکید کرد: احداث بیمارستان یک‌هزار تختخوابی شهرکرد در انتظار دریافت مجوز ماده ۲۳ است و بیمارستان‌های هاجر و آیت‌الله کاشانی تا مدتی دیگر پاسخ‌گوی نیاز مردم برای دریافت خدمات پزشکی نیستند.

وی با اشاره به پیش‌بینی ۱۳۰ هکتار زمین در رحمتیه برای ساخت شهرک سلامت و ۳۰ هکتار به‌منظور احداث باغ سلامت سالمندان افزود: در صورت راه‌اندازی شهرک سلامت و راه‌اندازی بیمارستان یک‌هزار تختخوابی آمادگی لازم برای جابجایی مطب پزشکان از سطح شهرکرد به این مجموعه وجود دارد.

خالدی‌فر به وارد کردن پنج دستگاه ام. آر. آی. (MRI) به چهارمحال و بختیاری در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون یک دستگاه رادیوتراپی فوق‌پیشرفته به ارزش چهار هزار میلیارد ریال وارد استان شده است که وضعیت بهداشت و درمان را متحول می‌کند.

وی یادآور شد: کلینیک پنج طبقه بیمارستان رسالت در ناحیه غرب شهرکرد به‌زودی تکمیل و بهره‌برداری می‌شود و خدمات قابل‌توجهی به مردم ارائه می‌دهد.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا