اخبار ورزشی

استقلال به دنبال معجزه برای خریدن همبازی رونالدو در النصر

استقلال به دنبال معجزه برای خریدن همبازی رونالدو در النصر

استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه عملکرد پرفراز و فرودی داشت و آبی‌ها بیش از آنکه به دنبال جذب بازیکنان سرشناس و مطرح باشند، به سراغ جوان‌گرایی در فهرست خود رفتند و مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو ۲ خرید سرشناس استقلال در بازار تابستانه محسوب می‌شوند؛ آن‌هم در حالی‌که هنوز قرارداد بلانکو رسماً ثبت نشده و بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال باعث شده تا شرایط مهاجم آرژانتینی در هاله‌ای از ابهام باشد و گفته می‌شود که او فعلاً به صورت انفرادی تمرین می‌کند.

جواد نکونام در کنار جذب بلانکو امید به جذب یک هافبک خارجی هم داشت که بعد از معرفی چندین گزینه مختلف، مدیران باشگاه استقلال نتوانستند با آن‌ها به توافق برسند. در نقطه مقابل، مدیران باشگاه به نکونام پیشنهاد جذب جلال‌الدین ماشاریپوف را دادند؛ هافبکی که فصل گذشته در النصر عربستان بود و در حال حاضر بدون تیم است. جالب آنکه در فصول گذشته همواره بحث ماشاریپوف به استقلال مطرح بود اما هیچ‌گاه این انتقال نهایی نشد و حالا دوباره پرونده انتقال احتمالی او به استقلال باز شده است.

درخواست ۵۰۰ هزار دلاری هافبک ازبک

نکونام که امید داشت گزینه‌های موردنظر او از جمله روبرتو تورس و عمرو ورده جذب شوند، به خرید ماشاریپوف واکنش منفی نشان داد اما حالا گفته می‌شود که شرایط تغییر کرده و سرمربی استقلال با توجه به ناکامی مدیران باشگاه در زمینه جذب تورس و ورده از آن‌ها خواسته تا با هافبک ازبکستانی وارد مذاکره شوند؛ آن‌هم در حالی‌که تیم استقلال همواره در فصول گذشته از فقدان هافبک بازی‌ساز در ترکیب خود رنج می‌برده و خبر جذب احتمالی ماشاریپوف هواداران آبی‌پوش را دلگرم کرده است.

جلال‌الدین ماشاریپوف در مذاکرات اولیه خود با مدیران باشگاه استقلال درخواستی حدوداً ۸۰۰ هزار دلاری داشته اما گفته می‌شود که بعد از مذاکرات انجام شده رقم درخواستی او تعدیل پیدا کرده است. جالب آنکه این هافبک باتجربه ازبکستانی به یحیی گل‌محمدی هم معرفی شده بود که سرمربی پرسپولیس با توجه به تکمیل بودن خط هافبک تیمش، درخواست جذب او را رد کرده بود. در آخرین رایزنی‌های انجام شده با ماشاریپوف، او درخواست خود را حدوداً ۵۰۰ هزار دلار اعلام کرده است که استقلالی‌ها برای جذب این ستاره باتجربه راه سختی را در پیش دارند.

ماشاریپوف بازهم به استقلال نمی‌رسد؟

آبی‌پوشان پایتخت برای فصل جدید در حالی ارقام قراردادی خود را تنظیم کرده‌اند که بتوانند سقف بودجه را رعایت کنند و پیگیری‌های بیشتر از باشگاه استقلال نشان می‌دهد که سقف بودجه آبی‌ها تکمیل است و آن‌ها نمی‌توانند با ماشاریپوف قرارداد امضا کنند؛ مگر آنکه بازیکنان به مانند رویه‌ای که در ۳-۲ ماه اخیر در پیش گرفته و قراردادشان را تعدیل کردند، بار دیگر به درخواست مدیریت باشگاه چراغ سبز نشان بدهند که با توجه به بدقولی مدیران آبی‌پوش در زمینه پرداخت مطالبات بازیکنان این اتفاق بسیار بعید به نظر می‌رسد.

استقلالی‌ها با توجه به پر بودن سقف بودجه خود و البته درخواست حدوداً ۲۵ میلیارد تومانی ماشاریپوف، کار سختی برای جذب او دارند. علیرضا خانی عضو هیات‌مدیره استقلال با تایید اخبار منتشره درباره آخرین وضعیت جذب جلال‌الدین ماشارپیوف، در این‌باره توضیح داد: «با توجه به اینکه سقف بودجه‌مان پُر است، جا برای جذب بازیکن نداریم اما اگر بازیکنان قراردادشان را کم کنند می‌توانیم او را به استقلال اضافه کنیم». با توجه به روابط تیره‌وتار مدیران باشگاه با بازیکنان و کادرفنی تیم، بعید به نظر می‌رسد که آن‌ها به خواسته تعدیل دوباره رقم قرارداد خود تن بدهند و این مسئله بدان معناست که اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، بازهم انتقال ماشاریپوف به استقلال نهایی نخواهد شد و همنان ناکامی آبی‌ها در جذب هافبک بازی‌ساز خارجی ادامه پیدا می‌کند!

۲۵۷ ۲۵۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا