اخبار ورزشی

استقلال متخصص بازگشت‌های رویایی!

استقلال متخصص بازگشت‌های رویایی!

ایمان گودرزی؛ استقلال تهران با هدایت جواد نکونام در هفته ششم لیگ بیست و سوم یکی از به یاد ماندنی ترین بازی های تاریخ خودش را به نمایش گذاشت. بازی به عجیب ترین شکل ممکن برای آبی پوشان آغاز شد و تیم هوادار تا دقیقه ۱۷ دو گل از میزبان جلو افتادند. انتظار می‌رفت استقلال کار بسیار سختی برای بازگشت مقابل تیم محمود فکری پیش رو داشته باشد اما وقتی این فکت را به یاد آورید که استقلال کامبک زن ترین تیم تاریخ لیگ برتر است به عنوان هوادار استقلال با نگرانی کمتری ادامه بازی را تماشا می کنید. همین طور هم شد، آبی پوشان مثل ۲ تجربه قبلی خود در ورزشگاه آزادی، هر بار در دقایق ابتدایی ۲ گل از حریف عقب افتاد، بازنده نشد.

استقلال 2-1 گل‌گهر؛ کامبک رویایی آبی‌ها در شب جنجالی آزادی! | فوتبال ۳۶۰

تنها تخصص استقلال برگرداندن بازی های ۲-۰ عقب افتاده در آزادی نیست و بلکه در تاریخ لیگ برتر بهترین آمار برای برگرداندن بازی وقتی گل اول بازی را دریافت می‌کنند نیز هستند، شاید بازی استقلال – گل گهر فصل گذشته بهترین مثال برای این قضیه باشد جایی که شاگردان ساپینتو موفق شدند در حالی که تا پایان ۹۰ دقیقه وقت قانونی تیم بازنده میدان بود و به نظر می‌رسید شانس زیادی برای کسب ۳ امتیاز این بازی نداشته باشد به بازی برگردد و در نهایت با دو گل رضا میرزایی و کوین یامگا بازی را به نفع خود برگرداند. در تاریخ لیگ برتر تنها ۹ بار تیمی که تا دقیقه ۹۰ بازنده بوده توانسته به پیروزی برسد که استقلال یکی از آنهاست. اگر بخواهیم در مجموع حساب کنیم این ۴۷مین باری است که آبی پوشان در تاریخ لیگ ایران بازی باخته را برنده از زمین خارج می‌شود.

با هم چند بازگشت به یاد ماندنی استقلال در لیگ برتر را مرور می‌کنیم؛

خاطره خوب آبی ها از مشهد

آخرین بار که چنین اتفاقی برای استقلال در لیگ رخ داد به فصل ۸۳- ۸۴ برمی گردد. جایی که استقلال در مشهد به مصاف ابومسلم رفت و دو بر صفر عقب بود اما در کمتر از ده دقیقه توانست به بازی برگردد و رضا عنایتی در دقیقه ۸۳، میثم بائو در دقیقه ۸۵ و علیرضا اکبرپور در دقیقه ۹۲ استقلال را به بازی برگردانند. البته در پایان فصل این فولاد خوزستان بود که قهرمان لیگ برتر شد. استقلال در آن فصل یک بار دیگر هم در آزادی مشابه این بازگشت را ثبت کرد. آن‌ها مقابل برق شیراز دو بر صفر عقب بودند ولی در ده دقیقه پایانی با دو گل رضا عنایتی و یک گل سیاوش اکبرپور به بازی برگشتند و ۳-۲ برنده شدند.

کامبک به یادماندنی مقابل فجرسپاسی

استقلال ۲۰ فصل پیش هم دقیقاً دیدار مشابه این فصل تجربه کرد. این تیم در لیگ سوم در اولین فصل مربیگری قلعه‌نویی در استقلال، در هفته ۲۲ برابر فجرسپاسی قرار گرفت. فجر تا دقیقه ۱۶ با گل‌های علی علیزاده و سیاوش اکبرپور از استقلال پیش افتاد اما در ادامه این استقلال بود که با گل‌های فراز فاطمی، یدالله اکبری و داود سیدعباسی تیمِ پیروز میدان شد.

بازگشت با گل پیروز قربانی

بدون شک یکی از شیرین‌ترین خاطرات هواداران استقلال در دربی‌ها به مسابقات برگشت لیگ چهارم برمی‌گردد. جای که شاگردان امیر قلعه‌نویی ابتدا با گل رضا عنایتی پیش افتادند ولی گل‌های سهراب انتظاری و شیث رضایی پرسپولیس را در آستانه برد قرار داد.

در ادامه اما استقلال با گل‌های محمود فکری و پیروز قربانی در دقایق ۸۴ و ۹۴ بازی را برگرداند و یک برد تاریخی را ثبت کرد.

استقلال؛ کامبک‌زن ترین کامبک‌زن تاریخ!

تساوی برابر علی دایی

استقلال یک‌بار دیگر در لیگ یازدهم چنین اتفاقی را برابر راه‌آهن با هدایت علی دایی تجربه کرد. آبی‌پوشان در همان دقایق ابتدایی ۲ بار دروازه‌شان توسط حسین کاظمی و بهادر عبدی باز شد ولی جی‌لوید ساموئل و پژمان منتظری ۲ گل خورده استقلال را جبران کردند تا باز هم استقلال بازنده این مسابقه نباشد.

دربی ۸۴ و سه گل در یک نیمه

در یکی دیگر از کامبک های خاطره انگیز، در لیگ شانزدهم و در هفته بیست و دوم تیم های استقلال و پرسپولیس به مصاف هم رفتند . در این بازی تیم استقلال با سرمربیگری علیرضا منصوریان و پرسپولیس هم با سرمربیگری برانکو ایوانکویچ وارد میدان شد . در این بازی پرسپولیس روی یک حرکت تیمی و پاس زیبای محسن مسلمان توسط سروش رفیعی به گل رسید تا این بازیکن در اولین دربی خودش موفق به گلزنی شود در ادامه تیم جوان شده استقلال کم کم خود را پیدا کرد و توسط فرشید اسماعیلی به گل رسید . دو دقیقه بعد این بار فرشید در نقش گلساز ظاهر شد و سانتر عالی او را علی قربانی تبدیل به گل کرد . در نیمه دوم هم پرسپولیس هر چه زد به در بسته خورد تا این که در دقایق پایانی بازی جنجالی شد و در دقایق پایانی سید جلال اختلاف را به ۱ گل کاهش داد اما نتوانست مانع شکست این تیم شود و بازی با نتیجه ۳-۲ به نفع شاگردان منصوریان به پایان رسید.

استقلال متخصص بازگشت‌های رویایی!

بیشتر بخوانید:

  • عکس‌| شروع طوفانی پسر رونالدو در النصر!

  • عکس| جورجینا و بچه‌ها تماشاگر بازی کریستیانو جونیور

  • عکس| عاشقانه‌های نیمار پس از اتفاق تلخ

  • عکس‌| سورپرایز ویژه برای روحیه دادن به نیمار

  • عکس‌| هوش مصنوعی رونالدو و مسی را به دهه ۹۰ برد!

۲۵۷ ۲۵۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا