البرز

استکبارستیزی ملت ایران علیه آمریکا ادامه راه انبیای الهی است

به گزارش برگزیده های ایران از کرج، سید ابراهیم حسینی، امام جمعه شهرستان فردیس، ظهر امروز در تجمع استکبارستیزانه دانش آموزان فردیس که به مناسبت ۱۳ آبان و روز دانش آموز، با اشاره به فرمایش خدای متعال در قرآن کریم، در همه امت ها پیام دعوت پیامبران، بندگی خدا و مبارزه با طاغوت و  استکبار است که در طول تاریخ، استکبار گاهی فرعون، گاهی نمرود، گاهی سران جاهلیت و یزید و حالا آمریکاست که صدای مرگ بر طاغوت که  امروز  به عنوان مرگ بر آمریکا جلوه می‌کند؛ صدای مشترک همه انبیاست.

امام جمعه فردیس  یادآور شد: مرگ بر امریکا به عنوان مستکبر جهانی،  فقط برای مسلمانان نیست. ما حتی اگر مسلمان هم نبودیم، به عنوان یک  انسان آزاده و با شرافت، مرگ بر آمریکا می گوییم چون آمریکا یک نظام استکباریست که به دنبال آن است که همه کشورها را بی قید و شرط تسلیم خود کند.

وی به تدوین منشور ملل متحد پس از کشته شدن ۵۵ میلیون انسان در جنگ جهانی اول و دوم اشاره کرد و افزود:  همه کشورهای دنیا عضو این منشور هستند که  به مثابه قانون اساسی بین المللی است. در فصل یازدهم  این منشور اعلامیه نظام قیمومت مربوط به کشورهایی که نمی توانند خود را اداره کنند،  وجود دارد که به نظام های استکباری اجازه می دهد برای کشورهای دیگر تصمیم گیری کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به استقلال بیش از ۱۰۰ کشور از دهه ۶۰ تا کنون،  ادامه داد:  بر اساس نظام قیمومت در متن رسمی منشور ملل متحد ، نظام های مستکبر همچون امریکا  معتقدند این کشورها فهم، شعور و اراده تصمیم گیری برای کشورهای خود را ندارد و در اداره امور آنها مداخله می‌کنند. این نظام نظام استکباری و فرعونی است که امروز در چهره امریکا جلوه گر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تصویب  لایحه کاپیتولاسیون و مصونیت یک سویه قضایی برای آمریکایی ها در سال ۱۳۴۳ در کشور  اشاره کرد و گفت: بر اساس این لایحه حتی یک سگ امریکایی بر شاه کشور ما شرف داشت و  حق هیچ اعتراضی در مقابل آمریکایی ها نداشتیم. این دردی است که اگر مسلمان هم نباشید ابروی انسان های آزاده این امر  را نمی پسندد و امام خمینی بر  علیه این قانون  فریاد کشید.

امام جمعه فردیس گفت: هنوز  قانون کاپیتولاسیون  در دنیا در کشورهایی مثل ژاپن و آلمان اجرا می شود. در حالیکه ملت ما ۶۰ سال پیش  با راهنمایی امام خمینی  زیر بار کاپیتولاسیون نرفت. از شرف خود دفاع کرد و فریاد کشید که ما زیر بار ظلم نمی رویم.   

وی با تاکید بر اینکه تاوقتی ما اعتراض نکنیم، روح استکبار در دنیا زنده است؛ به پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای MPT اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده یک این پیمان،  کشورهای هسته ای که دارای سلاح های هسته ای هستند،  متعهد می شوند که به کشورهای غیرهسته ای سلاح هسته ای  ندهند و ماده ۲ می گوید که  کشورهای غیر هسته ای  سلاح هسته ای ندارند،‌حق ندارند داشته باشند و  متعهد می شوند که فکر داشتن  سلاح هسته ای  نباشند. چنین دنیایی دنیای سلطه و استکبار است و مورد قبول  ملت ایران نیست.

حجت الاسلام حسینی در ادامه به  انقلاب اسلامی ملت ایران با رهبری امام خمینی علیه نظام سلطه اشاره کرد و گفت:  بعد از انقلاب آمریکایی ها  نابودی کشور ما را در سفارتخانه خود طراحی کردند. اگرچه سفارتخانه هر کشور در کشور دیگر به حکم خاک آن کشور است؛  هیچ کشوری نمی تواند سفارتخانه را به لانه جاسوسی تبدیل کند اما بر لساس اسناد موجود،  امریکایی ها در اوج خباثت سفارتخانه خود در کشورمان را مرکز طراحی و  نابودی کشور ما قرار دادند که این امر  مورد اعتراض دانشجویان پیرو خط امام  قرار گرفت و منجر به فتح لانه جاسوسی امریکا شد.‌

وی با بیان اینکه امام راحل (ره)  انقلاب دوم را برتر از انقلاب اول دانست؛ گفت: آن روز   امام خمینی  به کمک این ملت و  با نمایندگی دانشجویان پیرو خط امام، با فتح لانه جاسوسی، پوزه امریکا را به خاک مالید و  سیلی محکمی بر گوش امریکایی ها نواخت.  و حالا بعد از ۴۲ سال آمریکایی ها  آمدند محموله نفتی ما را بدزدند که خوشبختانه سپاه پاسداران سیلی دیگری به گوش آمریکا نواخت و آمریکل را در جای خود میخکوب کرد که باعث افتخار ملت ایران و سرافکندگی آمریکا شد.

امام جمعه فردیس گفت: تلاش‌های آمریکا برای تهدید ملت ایران بیهوده است چرا که این مبارزه علیه آمریکا و استبداد جهانی قدرت فرهنگ حسینی است و قدرت ملتی است که به پیروی از سیدالشهدا به منصه ظهور می‌رسد.

امام جمعه فردیس گفت: تلاش‌های آمریکا برای تهدید ملت ایران بیهوده است چرا که این مبارزه علیه آمریکا و استبداد جهانی قدرت فرهنگ حسینی است و قدرت ملتی است که به پیروی از سیدالشهدا به منصه ظهور می رسد.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا