اصفهان

استیصال آمریکایی‌ها در منطقه نتیجه فرماندهی مقتدرانه حاج قاسم بود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان در مراسم «قهرمان من» به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: در مجموعه سپاه ۲٠ قشر شامل گروه‌های مختلف داریم و این اقشار به واسطه نفوذ کلان و تحیل‌شان حساسیت و جایگاه ویژه‌ای برایمان دارند و به این واسطه دعوت شده‌اید که عملیات فرهنگی و رسانه بزرگ انجام دهیم.  

وی تأکید کرد: ظرفیت و پیروزی جمهوری اسلامی درخصوص مذاکرات، قدرت بازدارندگی و شکست دشمن در منطقه از جمله مهمترین اتفاقاتی بود که به واسطه حضور حاج قاسم در منطقه محقق شد. 

فدا عنوان کرد: مردی که همه چیز او اخلاص بود و هیچ چیز برای خود نمی‌خواست و قصد داشت برای دیدن یک لحظه دیدن رفقای هشت ساله دفاع مقدسش همه چیزش را بدهد.  

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان یادآور شد: برخی می‌گفتند حاج قاسم برای انتخاب در ریاست جمهوری این کارها را می‌کرد در صورتی که خودش گفته بود سال‌ها دنبال شهادتم نه پست و مقام و ثابت کرد در این موضوع ثابت قدم است.  

حاج قاسم سال ۱۳۵۸ با حاج قاسم سال ۱۳۹۸ هیچ تفاوتی نداشت

وی اظهار کرد: حاج قاسم سال ۵۸ با حاج قاسم نیروی قدس، و حاج قاسم با درجه سرلشکری و مدال ذوالفقار هیچ تفاوتی نداشت و هیچ گونه غرور و منیتی در او مشاهده نشد.  

فدا گفت: حاج قاسم عاشق خانواده شهدا بود و پیگیر حال تک تک خانواده شهدا بود و فرزندان آنان را مانند فرزندان خود دوست داشت؛ حاج قاسم عاشق مردم بود و دل او برای مردم می‌تپید و قوم و نژاد و جغرافیا نمی‌شناخت.  

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان بیان داشت: حاج قاسم ولایتمدار و سرباز واقعی برای نظام بود و در همه مسائل نطر ایشان را مقدم بر نظرات خود می‌دانست و آن را اجرا می‌کرد.  

وی خاطرنشان کرد: وقتی بسیاری از مردم می‌گفتند کار بشار تمام است و بسیاری از مسؤولان می‌گفتند باید از میدان سوریه کنار بکشیم، رهبر معظم انقلاب گفتند فرصت خوبی است که بتوانیم توطئه‌های دشمن را در منطقه خنثی کنیم.
   
فدا اظهار داشت: شخصی که ظرفیت جبهه مقاومت را به این بالندگی رساند، حاج قاسم بود و باعث افراد با ملیت‌های مختلف به جنگ با دشمن بایستند.  

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان تأکید کرد: شجاعت، دلیری، عمل به وظایف شرعی، نگاه دین مدارانه در برخورد با دشمن سرلوحه کار حاج قاسم بود.  

حاج قاسم در عمل به وعده‌هایش صادق بود

وی توضیح داد: حاج قاسم اهل دسته بندی و جناح نبود و در عمل به وعده‌هایش صادق بود و همه را اجرا کرد؛ در بصیرت و دشمن شناسی‌اش می‌دانست چه جایی فشار را به دشمن وارد کند و امنیت بسیاری از کشورهای هم‌مرزمان مدیون حاج قاسم است.  

فدا عنوان کرد: در آستانه ۹ دی و دهه بصیرت قرار داریم؛ رهبری از ما جهاد تبیین و روایت خواستند و اگر انقلاب، نظام، جنگ و مکتب،سیره و زندگی حاج قاسم را روایت نکنیم برایمان روایت خواهند کرد و پرچم‌داران فرهنگ غرب را به ما قالب خواهند کرد.  

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان گفت: در شرایطی قرار داریم که نیاز است آحاد مختلف درخصوص اینکه در چه جایی قرار داریم توجیه شوند و در این مسیر سیره و عملکرد حاج قاسم نمونه تراز شخصیت انقلاب اسلامی است؛ ۲۳ هزار شهید داده‌ایم و انقلاب را به اینجا رساندیم و نیاز است از اینجا به بعد نیز آن را حفظ کنیم.  

در هرجایی که هستید به تبیین سیره حاج قاسم بپردازید

 وی یادآور شد: هرکدام از شما در هر قشر و ظرفیتی که هستید می‌توانید درخصوص مکتب و سیره حاج قاسم و تبیین سیره حاج قاسم ماموریت و وظیفه خود را انجام دهید.  

فدا مطرح کرد: ورزشکاران دقایقی قبل از شروع فعالیت خود، معلمان چند دقیقه قبل از تدریس در شبکه شاد، ادارات قبل از شروع جلسات و…  از حاج قاسم صحبت کنند.  

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان اعلام کرد: ماموریت‌های حاج قاسم خارج از کشور بود اما وقتی مشکلات مردم را دید در سیل خوزستان شرکت کرد و شهید مهندس را نیز همراه خود آورد.  

وی گفت: حاج قاسم عامل وحدت بود و نیاز است در این مسیر روحیه جهادی و انقلابی را تبیین کنیم و استقامت در برابر مشکلات را برای مردم تبیین کنیم و مسؤولیت داریم حرکت در مسیر مقتدایمان را تبلیغ کنیم

وی بیان‌ داشت:  امروز آمریکایی‌ها قادر به ابجاد جنگ جدید با ما نیستند کمااینکه آن‌ها در حال خروج از منطقه هستند البته همچنان خباثت ورزی می‌کنند و باید مراقب فتنه‌ها و توطئه‌های آمریکایی ها در منطقه باشیم  و این به برکت فرماندهی حاج قاسم است.

تشکیل قرارگاه‌های محله محور در اولویت قرار بگیرد

فدا خاطرنشان کرد: در دوران کرونا هزار و ۱٠٠ مسجد را محور قرارگاه‌ها قرار داریم و نیاز است امروز نیز مساجد محل و ظرفیت‌ها هول محور قرارگاه محله محور شکل بگیرد؛ یک بار در کرونا از این ظرفیت استفاده کردیم و به اذعان دانشگاه علوم پزشکی بهترین عملکرد را داشتیم.  

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان گفت: در مرحله دوم کمک مؤمنانه را پیش بردیم و برای این حرکت فرهنگی نیز نیاز است با کار عملی و حضور مقتدر در فضای مجازی در برابر هجمه دشمن این مورد شکل بگیرد و در برابر افرادی که باعث و بانی مشکلات را حاج قاسم می‌دانند بایستیم.  

به گزارش برگزیده های ایران، در انتهای این مراسم از خانواده شهیدان محسن حججی، سجاد مرادی و مهدی اسحاقیان و همچنین رسول معتمدی،قهرمان وزنه‌برداری در مسابقات جهانی تجلیل و قدردانی شد.

همچنین از سه کتاب ستاره‌های دنباله دار، مکتب سرنوشت‌ساز و ۳۶٠ درجه نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا