اخبار روز

اسرائیلی‌ها ۲۴ بیمارستان غزه ‌را تهدید به بمباران کرده‌اند/ این نسل‌کشی با چراغ سبز آمریکاست| گفت‌وگو با نماینده جنبش حماس

اسرائیلی‌ها ۲۴ بیمارستان غزه ‌را تهدید به بمباران کرده‌اند/ این نسل‌کشی با چراغ سبز آمریکاست| گفت‌وگو با نماینده جنبش حماس

– اخبار استانها –

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرمان، با اشاره به وضعیت فعلی نوار غزه و مردم این منطقه اظهار داشت: امروز شانزدهمین روز طوفان الاقصی است و در این روزها یک مقطع مهم در تاریخ جهاد و مقاومت مردم فلسطین در غزه اتفاق می‌افتد.

نماینده جنبش حماس: ‌مجاهدان فلسطینی در عملیات طوفان‌الاقصی هزاران ‌سرباز‌ اسرائیلی را کشتند

چراغ سبز آمریکا در غزه

وی با بیان اینکه این جنگ دو چهره و دو بعد دارد و بعد اول این اتفاقات، مقاومت مردم غزه است، گفت: در جنگ و درگیری تا امروز مردم غزه خسارات و تلفات زیادی را به دشمن تحمیل کردند که این خسارات هم در حوزه نظامی و هم در حوزه اقتصادی بوده است.

نماینده جنبش حماس در ایران با تصریح به اینکه “بُعد دیگر این اتفاقات، بحران انسانی عظیمی است که در حال وقوع است و باید به‌صورت جدی مدنظر قرار گیرد”، افزود: رژیم کودک‌کش صهیونیستی با حمایت و چراغ سبز آمریکا، جنایت جنگی زیادی را در غزه مرتکب شده است.

رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت جنگی شد

وی با یادآوری اینکه “چند روز گذشته شاهد بمباران بیمارستان المعمدانی بودیم”، گفت: پناهگاه این بیمارستان به‌قول صلیب سرخ یک مکان امن و یک پناهگاه در شرق غزه بود و شهروندان ما به این بیمارستان پناه برده بودند اما رژیم صهیونیستی مرتکب این جنایت جنگی شد.

خالد قدومی با ابراز اینکه “این رژیم روز بعد بمباران شدید یک کلیسای مسیحی را انجام داد”، اضافه کرد: در روزهای اخیر کودکان زیادی در این حملات و بمباران‌ها‌ به شهادت رسیدند.

وضعیت گذرگاه رفح

وی با اشاره به وضعیت گذرگاه رفح گفت: این گذرگاه‌ گاهی باز است و گاهی بسته می‌شود، اما طبق قوانین بین‌المللی گذرگاه‌ها در دوران جنگ باید باز باشند و متأسفانه تا کنون موضع رسمی سازمان‌ها و کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای منطقه و جهان اسلام خیلی ضعیف بوده است و نتوانسته‌اند فشار لازم را برای باز کردن گذرگاه رفح به این رژیم کودک‌کش وارد کنند.

نماینده جنبش حماس در ایران با بیان اینکه صدها کامیون کمک‌ها و امدادهای درمانی و طبی و پزشکی برای مردم غزه پشت گذرگاه رفح مانده و منتظر ورود به غزه است، افزود: جمهوری اسلامی نیز  یک هواپیمای ۲۰تنی و یک کشتی کمک‌های پزشکی برای مردم فلسطین فرستاده است.

نسل‌کشی در غزه

وی با اظهار اینکه “روز جمعه گذرگاه رفح را فقط برای عبور حدود ۲۰ کامیون باز کردند”، تصریح کرد: در این فاجعه بزرگ، این میزان کمک مانند یک قطره در اقیانوس بحران جدی غزه است.

نماینده جنبش حماس در ایران با تأکید به اینکه “این اتفاقات یک نسل‌کشی است”، گفت: امروز مردم غزه به همه امکانات اولیه، اغذیه روزمره، شیرخشک و حتی داروهای ساده نیاز دارند.

تهدید ۲۴ بیمارستان غزه به بمباران

وی با اشاره به اینکه ۲۴ بیمارستان غزه زیر تهدید دشمن است و این را خود صهیونیست‌ها گفته‌اند که آنجا را بمباران خواهند کرد، خاطرنشان کرد: طبق قوانین بین‌المللی در دوران جنگ بیمارستان‌ها را هدف قرار نمی‌دهند و این کار را به‌جز اسرائیل آن هم به‌دلیل اینکه زیر حمایت آمریکا و بایدن است، کس دیگری انجام نداده است.

خالد قدومی با یادآوری اهمیت جهاد تبیین، گفت: امروز برای دفع اتهاماتی که از سوی نیروهای استکبار به مردم غزه وارد شده است، به جنگ روایت و جنگ فرهنگی نیاز داریم.

/۵۱۱/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا