اخبار روز

اسرائیل از سامانه گنبد پهپاد رونمایی کرد

اسرائیل از سامانه گنبد پهپاد رونمایی کرد

به گزارش شبکه المسیره، شرکت صهیونیستی “رافائل” تولید کننده تجهیزات نظامی که سامانه دفاع موشکی “گنبد آهنین” را برای اسرائیل طراحی و ساخته است، از قابلیت‌های جدید و پیشرفته‌ای در سامانه «گنبد رهگیری بالگردها» رونمایی کرد که با استفاده از روش‌هایی از جمله پرتو لیزر، بالگردها و پهپادها را در فاصله بیش از ۵۰ کیلومتری شناسایی و رهگیری می‌کند.

طبق این گزارش، این سیستم که “Drone Dome” (گنبد پهپاد) نام گذاری شده است، به واحدهای مانور اجازه می‌دهد تا تهدیدات هوایی را شناسایی کرده و آن‌ها را مدت‌ها قبل از اینکه به خطر تبدیل شوند، خنثی کنند، هم‌چنین این سیستم امکان محافظت از پایگاه‌های نظامی، مناطق تجمع نیروها و  استراتژیک مانند فرودگاه‌ها را فراهم می‌کند.

وب سایت اسرائیلی “ماکو” در این باره گزارش داد که هرچه مسافت شناسایی بیشتر باشد، این سیستم به خوبی برای تهدید آماده می‌شود و به آن پاسخ می‌دهد، به ویژه اینکه می‌تواند بالگرد یا پهپاد را از فاصله ۵۰ کیلومتری خنثی کند.

طبق این گزارش، این سامانه از یک پست فرماندهی کنترل می‌شود و می‌تواند در یک سایت زمینی که نیروی نظامی در آن قرار دارد یا روی وسایل نقلیه و حتی روی کشتی‌ها نصب شود.

شرکت «رافائل» در این باره اعلام کرد: قابلیت‌های جدید این سامانه شامل تکنیک‌های مختلف پارازیت است که به آن اجازه می‌دهد در برابر حملات از فواصل و ارتفاع‌های مختلف محافظت کامل کند و سامانه آماده استفاده و به کارگیری عملیاتی است.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا