بین الملل

اسرائیل در صورت شکست در جنگ النقب و الجلیل را از دست می‌دهد

اسرائیل در صورت شکست در جنگ النقب و الجلیل را از دست می‌دهد

به نقل از المیادین، روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم در گزارشی نوشت: اگر اسرائیل در جنگ علیه حماس و بعد از آن علیه حزب الله پیروز نشود مناطق النقب و الجلیل را از دست خواهد داد. این جنگ یک جنگ سرنوشت ساز درباره ماهیت اسرائیل است.

در همین راستا «اهارون هالیوا» رئیس شاخه اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی و عملیاتی این رژیم در زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی اذعان کرده بود. وی مدعی شده بود که جنگ کنونی جنگ علیه ماهیت رژیم صهیونیستی نیست بلکه جنگ علیه وجود اسرائیل در منطقه است. یوسی کوهن رئیس سابق سرویس جاسوسی موساد نیز این سخنان را تأیید کرده بود.

روزنامه اسرائیل الیوم گزارش داد: مطرح کردن چنین سخنانی بیانگر شکست فکری منطق حاکم بر نهادهای نظامی و امنیتی اسرائیل است که به مفاهیم مندرج در توافقنامه اسلو وابستگی پیدا کرده‌اند. این جنگ علیه شهرک نشینان نیز است چرا که هیچ کسی خود و خانواده اش را در خطر نمی‌اندازد تا به مناطق النقب و الجلیل برگردد.

دانی یاتوم رئیس اسبق سرویس جاسوسی موساد روز گذشته اعلام کرده بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی باعث وارد آوردن ضربات زیادی به این رژیم شده و در جنگ علیه غزه این ضربات را تشدید می‌کند.

سرلشکر «گیورا آیلند» رئیس سابق شعبه عملیات و برنامه‌ریزی ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی اذعان کرده که هیچ نشانه‌ای دال بر شکست حماس وجود ندارد.

وی تصریح کرد که مبارزان حماس را می‌بینیم که با پهپادهای خود و موشک‌های ضدزره دست به عملیات‌هایی از قبل برنامه‌ریزی شده و پیچیده می‌زنند و قادر به جایجایی نیروها از مکانی به مکان دیگر هستند و حداقل بر ۸۰ درصد از زیرساخت‌های زیرزمینی کنترل کامل دارند و می‌دانند چگونه به اقدامات ما واکنشی سریع داشته باشند.

۳۱۰۳۱۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا