اخبار روز

اسلامی: در حوزه انرژی اتمی ‌به هیچ کشوری وابسته نیستیم/ برنا‌مه‌ریزی برای تولید ۲۰هزار مگاوات برق هسته‌ای

اسلامی: در حوزه انرژی اتمی ‌به هیچ کشوری وابسته نیستیم/ برنا‌مه‌ریزی برای تولید ۲۰هزار مگاوات برق هسته‌ای

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از بوشهر، محمد اسلامی ظهر امروز در آیین جشن دهمین سال بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای و قدردانی از تلاش کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: همت، ایستادگی، خودباوری کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر مثال‌زدنی است.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: در زمانی که در دوره‌های گذشته منابع اعتباری برای نیروگاه اتمی بوشهر اختصاص نمی‌دادند چون باور به نتیجه آن نداشتند ولی شما با همت و تلاش شبانه‌روزی اصل خودباوری را معنا کردید.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: منظورم هیچ شخص و یا جریان سیاسی نیست ولی منابع اعتباری تخصیص داده نشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند “در برنامه توسعه ملی ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای به انرژی کشور افزوده شود” گفت: در همین راستا شرکت‌هایی تأسیس شده است و همه در تلاش هستند این امر محقق شود.

اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تمدن‌ساز است و باید به انرژی پاک توجه شود تأکید کرد: یکی از چالش‌های سیاسی آینده تولید گازهای گلخانه‌ای است که باید ظرفیت انرژی پاک افزایش یابد چون پایدارترین است.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: شعار ما استقلال است و در حوزه انرژی اتمی وابسته به هیچ کشوری استکباری نیستیم، روی پای خودمان ایستادیم و شاهد دشمنی‌های بسیاری هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با ابراز اینکه انواع توطئه‌ها در دستور کار دشمن قرار دارد و آن‌ها را اجرایی کرده است گفت: دشمنان همه ابزار و حیله‌ها به‌لحاظ سیاسی، حقوقى و فناورانه را به‌کار بسته‌اند تا جمهوری اسلامی ایران هسته‌ای نشود، اکنون باید گام‌های بزرگ برداشته شود و در راستای بومی‌سازی، خوداتکایی نیروگاه‌ها و سند راهبردی ۲۰ساله گام برداریم.

اسلامی با تأکید بر تربیت و توسعه نیروی انسانی و حفظ سرمایه‌های انسانی متخصص افزود: در استفاده از همه ظرفیت‌های ملی باید براساس برنامه حرکت شود و با سرعت مطمئنه فعالیت‌ها را تداوم ببخشیم.

وی با تصریح به اینکه دولت سیزدهم نیروگاه هسته‌ای و توسعه نیروی انسانی را مورد حمایت قرار داده است اضافه کرد: گام مؤثر این است که با ثبت و ضبط تجارب، این دانش را عمق ببخشیم، و اگر با نگاه خودباوری حرکت نکنیم جا خواهیم ماند.

معاون رئیس جمهور از تأمین و تخصیص اعتبارات لازم برای نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و بیان کرد: واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر همیشه بدهکار بود ولی اکنون با منابع اعتباری که تزریق شده است، هیچ بدهی‌ای ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تأکید بر جبران عقب‌ماندگی در ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد: امروز بیش از ۱۰ برابر جمعیت فعال در واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی داریم تا تأخیرات در احداث آن تکرار نشود و سعی می‌شود برای سال پیش‌ِرو جمعیت بیشتری به‌کار گرفته شود.

/۱۹۰/.+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا