اقتصادی

اسکوتر برقی چهارپا؛ محصول جدید سوزوکی/ عکس

اسکوتر برقی چهارپا؛ محصول جدید سوزوکی/ عکس

شرکت ژاپنی سوزوکی که آن را به ساخت خودرو و موتورسیکلت‌هایش می‌شناسیم از محصول ماژولار جدیدی به‌نام MOQBA رونمایی کرده که انتظار می‌رود در نمایشگاه خودرو ژاپن در سال جاری به‌نمایش گذاشته شود. MOQBA اسکوتر الکتریکی کوچکی است که می‌تواند از پله‌ها بالا برود و برخلاف نمونه‌های استاندارد، چهار چرخ دارد.

چهار چرخ اسکوتر برقی سوزوکی MOQBA روی پایه‌های مخصوص خود قرار گرفته‌اند. این موتور به‌عنوان اولین اسکوتر با قابلیت بالارفتن از پله‌ها شناخته می‌شود. اگرچه محصول مورداشاره درحال‌حاضر صرفاً مدلی مفهومی محسوب می‌شود، چشم‌انداز روشنی برای عرضه به بازار دارد. این اسکوتر می‌تواند از موانع مختلف عبور کند و معماری چهارگانه و ماژولارش برای چنین فعالیت‌هایی مناسب به‌نظر می‌رسد. سوزوکی می‌گوید MOQBA برای مشتریانی طراحی شده است که هنگام جابه‌جایی با موانعی مثل پله مواجهند.

اسکوتر برقی سوزوکی MOQBA

به نوشته‌ی Jalopnik، اسکوتر برقی سوزوکی MOQBA در بالا رفتن از پله‌ها به افراد دارای ناتوانی جسمی کمک می‌کند. این محصول همچنین در عملیات اورژانس پزشکی، برای بالابردن ایمن برانکارد از پله‌ها مفید است. MOQBA را می‌توان برای حمل وسایل سنگین از پله‌ها به بالا و پایین مورد استفاده قرار داد. ترکیب شاسی پایه و اتصالات و همچنین تغییرات بدنه یعنی این اسکوتر سه حالت عملیاتی مختلف ارائه می‌دهد: حالت صندلی، ایستاده و برانکارد.

بسیاری از مشخصات کلیدی سوزوکی MOQBA هنوز مشخص نیست. به‌هرحال مدل مفهومی این محصول در نمایشگاه خودرو ژاپن به‌نمایش گذشته خواهد شد و در آن زمان می‌توانیم اطلاعات بیشتری به‌دست آوریم. البته درحال‌حاضر نمی‌دانیم سوزوکی اسکوتر برقی جدیدش را در نهایت وارد بازار خواهد کرد یا خیر.

۲۲۷۲۲۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا