قزوین

اشتغال ۲۰۰معتاد بهبودیافته در مراکز صنعتی قزوین

اشتغال ۲۰۰معتاد بهبودیافته در مراکز صنعتی قزوین

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین، علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین در این خصوص اظهار کرد: بخشی از افراد جامعه به بلای خانمان سوز اعتیاد گرفتار هستند و تجربه چندین دهه مبارزه با مواد مخدر در کشور نشان داده تا زمانی که تقاضا برای مواد وجود داشته باشد تشدید مجازات و اقدامات سرکوبگرانه در کاهش آن چندان موثر نیست.

او افزود: از سوی دیگر بخش زیادی از مددجویان زندان به دلیل ارتکاب به جرایم مرتبط با مواد مخدر و اعتیاد در زندان به سر می‌برند و باید برای جلوگیری از افزایش جمعیت زندان نسبت به شناسایی عوامل توزیع مواد و معتادان اقدام کرد.

شعبانی گفت: برخی از این معتادان که کارتن خواب هستند با دستور قضایی توسط نیروی انظامی دستگیر و تعدادی از آنان با میل خود به کمپ ماده۱۵ و ۱۶ معرفی می‌شوند تا با توجه به وضعیت روحی و روانی مورد درمان قرار بگیرند.

این مسئول ادامه داد: البته یکی از راهکارهایی ضروری برای پیشگیری از اعتیاد و جلوگیری از بازگشت مجدد بهبودیافتگان تامین شغل مورد نظر برای آنان است که در سال‌های اخیر مورد تاکید دستگاه قضایی قرار گرفته است.

او افزود: به همین منظور در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۷۰نفر از معتادان بهبودیافته کمپ‌ها جهت اشتغال در مراکز صنعتی، تولیدی و کشاورزی با همکاری صمت، شرکت شهرکهای صنعتی، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی به واحد های فعال معرفی شده‌اند.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون ۲۰۰نفر از این افراد مشغول به کار شده و ۷۰نفر دیگر نیز در حال بررسی وضعیت و شناسایی محل فعالیت می باشند که در آینده نزدیک مشغول به کار می‌شوند.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا