اردبیل

اشتغال ۸۰ درصدی مددجویان زند‌ان‌های استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، یاسر امجدی عصر امروز در جریان بازدید نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از زندان مرکزی اردبیل اظهار کرد: در راستای اولویت‌های تعیین‌شده در سند تحول قوه قضاییه، توجه به اشتغال زندانیان در دستور کار قرار گرفته که هم‌اکنون میزان اشتغال مددجویان استان اردبیل در مراکز کارگاهی مستقر در داخل و خارج زندان به ۸۰ درصد رسیده است.

وی افزود: اشتغال پایدار زندانی و داشتن سرمایه‌ای ثابت، عامل ثبات خانوادگی و کاهش آسیب و جرایم اجتماعی و یکی از مولفه‌های مهم در عدم بازگشت مجدد به زندان است.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل ادامه داد: با بسیج ارگان‌های حمایتی، استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، ارتباط سازنده با کارآفرینان و صاحبان حرف و مشاغل صنعتی، حمایت‌های مقامات قضایی و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی سنگربانان اصلاح و تربیت، در مسیر تحقق اولویت‌های مشترک سازمان زندان‌ها و نهاد قوه قضاییه مبنی بر حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان گام‌های اساسی برداشته شده است.

با فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی، زندان به آموزشگاه تبدیل شده است

صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید بیان کرد: شاهد برنامه‌ریزی علمی و مدبرانه در تمامی حوزه‌های زندان بودیم و برنامه‌های اجراشده در حوزه‌های آموزشی، اصلاحی و تربیتی، بهداشت و درمان، اشتغال و حرفه‌آموزی و… نشان از همت جهادی کارکنان مجموعه زندان است.

وی افزود: فعالیت‌های مددجویان در حوزه فرهنگی و اماکنی مانند کلاس‌های آموزشی، کتابخانه و سالن مطالعه، باشگاه ورزشی، دارالقرآن مرکزی مجهز به سیستم صوتی، سالن نمایش فیلم و… چهره زندان را به یک آموزشگاه تبدیل کرده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: شاهد اشتغال حداکثری زندانیان در کارگاه‌های قالی‌بافی، صنایع چوب، خیاطی، بسته‌بندی، جوش‌کاری و صنایع فلز، اشتغال نشسته، مونتاز قطعات الکتریکی و… بودیم و زندانیان از این‌که از این طریق درآمدی برای خود و خانواده‌هایشان کسب می‌کنند، اظهار رضایت داشتند.

بدری گفت: با توجه به تاکید مدیرکل زندان‌های استان اردبیل مبنی بر تخصیص اعتبار لازم برای بهره‌برداری و اتمام طرح‌های عمرانی، با استفاده از تمامی ظرفیت‌های ارگان‌های متولی امر، پیگیری‌های لازم در خصوص جذب اعتبار برای این پروژه‌ها از استانداری و ردیف منابع ملی خواهیم داشت.

انتهای پیام/۳۴۶۳/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا