اخبار روز

اصفهانی‌ها جشنواره فیلم فجر را “کودکانه” شروع کردند/ چرا فیلم‌های پرمخاطب اکران نمی‌شود؟ + فیلم

اصفهانی‌ها جشنواره فیلم فجر را “کودکانه” شروع کردند/ چرا فیلم‌های پرمخاطب اکران نمی‌شود؟ + فیلم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، نخستین روز چهاردهمین جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم‌های باغ کیانوش، اثری از رضا کشاورز و تابستان همان سال، اثری از محمود کلاری در بخش اصحاب رسانه و هنرمندان در سالن سینما فلسطین آغاز شد.

فیلم باغ کیانوش، جلوه جدیدی از حضور نوجوانان در عرصه سینمای کشور محسوب می‌شود که در آن تلفیق ویژه آرمان‌ها و ارزش‌های یک کشور با شخصیت کیانوش و از خود گذشتگی برای محافظت از کشور و مفهوم واقعی اتحاد را در نقش نوجوانان این فیلم سینمایی شاهد بودیم.

از دیگر جلوه‌های ویژه این فیلم سینمایی می‌توان به بهره‌گیری از مهارت‌های جدید تولید فیلم همچون موشن و ترکیب جسورانه آن با یکی از شاخص‌ترین روزهای تاریخی ایران یعنی ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد، حتی شاید برخی از تماشاگران در حین تماشای این فیلم احساساتی ترکیبی از خوف و طنز را تجربه کنند.

فیلم دوم نخستین روز جشنواره، تابستان همان سال بود، فیلمی که در آن احساس خوب روزهای قدیم به مخاطب القا می‌شد، همان روزهایی که چند خانواده با یکدیگر در یک خانه زندگی می‌کردند و در غم و شادی هم شریک بودند اما در میانه راه ورق همه خوشی‌ها بر می‌گردد و با یک دروغ ساده، آن خانه دوست داشتنی به تلفیقی از خاطرات تلخ و شیرین تبدیل می‌شود.

در ادامه با نخستین اکران فیلم در نخستین روز از جشنواره فیلم استان اصفهان، شاهد حضور قابل توجهی از اهالی رسانه در کنار هنرمندان بودیم، همانگونه که بهروز باقری، نویسنده و کارگردان فیلم‌های سینمایی اذعان می‌دارد که امسال شاهد حضور و استقبال بیشتری از مخاطبان در این دوره از جشنواره هستیم.

اما هنوز جشنواره آغاز نشده، تنور حواشی آن در اصفهان با عدم اکران برخی فیلم‌های پرطرفدار در جشنواره همچون «بی‌بدن»، «صبحانه با زرافه» و «تمساح خونی» گرم‌تر می‌شود. اصحاب رسانه و هنرمندان از عدم اکران این فیلم‌ها به ویژه فیلم کارگردان اصفهانی، سروش صحت با نام صبحانه با زرافه گلایه‌مندند.

در همین خصوص محسن طباطبایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران از اصفهان گفت: ۴۲ سال هست که جشنواره‌های سینمایی را در تهران و اصفهان شرکت کرده و دنبال کرده‌ام. برگزاری جشنواره کار بسیار ارزنده‌ای به ویژه برای اهالی سینما است چرا که آثار مختلف سینمایی را می‌بینند، آن را نقد و بررسی می‌کنند.

وی افزود: انتظار می‌رود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه هنرمندان برای حضور در این جشنواره و بازدید از فیلم‌ها دعوت به عمل آورد.

تهیه‌کننده و کارگردان فیلم‌های سینمایی در اصفهان ادامه داد: متأسفانه در تهران برخی از فیلم‌ها ممیزی شده که کار خوبی نیست. از مدیرکل محترم تقاضا داریم که پیگیری حضور همه فیلم‌ها در جشنواره اصفهان باشند، نباید درخصوص اکران فیلم‌ها بین شهرها و تهران تفاوتی بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلام به طور دائمی در سخنانشان می‌گویند که طرفدار استان‌ها هستیم. اگر فیلم‌هایی در تهران اکران شود و در اصفهان یا سایر شهرهای دیگر کشور حضور نداشته باشد با صحبت‌های آقای وزیر تناقض دارد.

از سوی دیگر در سال جاری سینما فلسطین اصفهان، به عنوان سینمای منتخب اصحاب رسانه و هنرمندان برای اکران‌ها تعیین تکلیف شده، که با حضور در سالن سینما و پس از دنبال کردن فیلم‌ها، این سوال در ذهن مخاطبان مطرح می‌شود که چرا زیرساخت‌های سینمایی اصفهان به روز نمی‌شود و بی‌کیفیتی پرده سینما را به وضوح می‌توان احساس کرد.

با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی خبرنگار برگزیده های ایران، حضور مردم در این دوره از جشنواره در ۲ سینمای ساحل و سپاهان می‌توانند مطلوب‌تر از آنچه که در شب نخست شاهد بودیم باشد.

.

/۱۶۳/.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا