Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
اصفهان در عرصه گردشگری، قطب بزرگ کشور است - خبرگزاری برگزیده های ایران
اصفهان

اصفهان در عرصه گردشگری، قطب بزرگ کشور است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، علی دارابی، قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عصر امروز در مراسم معارفه مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان در همه عرصه‌ها در طول تاریخ و حوادث بزرگ پیشتاز بوده است و به خصوص نقش تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب اسلامی داشته و در دفاع مقدس نقش بزرگی را ایفا کرده است که شهادت‌طلبی و ایثارگری مردم اصفهان قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان، استان مشاهیر، مفاخر و مهد میراث و گردشگری و صنایع دستی است، گفت: ایران را بدون اصفهان، نقش جهان و عالی قاپو نمی‌توان دید، اصفهان در عرصه  گردشگری، قطب بزرگ کشور است و همه باید برای رقم زدن اتفاقات خوب در اصفهان بسیج شوند.

دارابی بیان کرد:  استان اصفهان ششمین استانی است که ایزدی در آن فعالیت می‌کند؛ تنها مدیر مرکزی که مشاور وزیر است و عضو شواری معاونین  وزارتخانه است و این فرصتی مغتنم است، در هفته آینده جلسه ویژه‌ای داریم که چگونه بهتر حوزه ماموریتی مدیر جدید در اصفهان را پشتیبانی کنیم ولی بودجه و امکانات دولتی محدود است.

قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی که مسؤولیت‌های اجتماعی در حوزه میراث دارند سرمایه گذاری کنند، خاطرنشان کرد:  یکی از شاخص‌ها برای جهانگردی، میزان ثبت آثاری است که آن کشور در عرصه جهانی دارد و همکاران در شهرستان‌ها هم عزم برای خدمت بیشتر را  داشته باشند.

ثبت ۱۹ اثر در فهرست آثار ملی

مهران زینلیان دستجردی، معاون امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: امروز بیش از هرچیز به دانش و تجربه حوزه گردشگری نیاز داریم، روزهای خوبی را اصفهان سپری نمی‌کند و حال اصفهان خوب نیست، اصفهان نیازمند عزم جدی و نگاه جدید و متفاوت است.

وی افزود: به نظر می‌رسد اصفهان برای اینکه همچنان پیشتاز بماند، نیازمند توسعه خدمات گردشگری و صنایع دستی است و باید تلاش کنیم نگاه جدیدی در این زمینه داشته باشیم تا از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

زینلیان با اشاره به اینکه در استان اصفهان بیش از ۲۲هزار اثر تاریخی شناسایی شده داریم که  ۱۹۰۰ اثر ثبت ملی است و حدود ۱۹ اثر ثبت میراث جهانی داریم، خاطرنشان کرد: حدود هزار رشته ثبت شده صنایع دستی را داریم، با حضور مدیر جدید و پتانسیل موجود می‌توان بخشی از مشکلات را در حوزه‌های مختلف حل کرد.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی از خصوصیات اصفهان حضور تشکل‌های مردم نهاد پای کار هستند،افزود:  این سرمایه‌ها گرانقدر هستند و راهکار اساسی حل مشکلات ما رجوع به مردم است و اگر این پتانسیل را بشود ساماندهی کرد مشکلات زیادی رفع خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه فضای گردشگری استان اصفهان نیاز به تقویت و برنامه‌ریزی جدی دارد و استانداری هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد، گفت: مدیر جدید می‌تواند از ظرفیت خوب اساتید دانشگاه این حوزه نیز استفاده کند، مدیر جدید باید با سایر دستگاه‌ها تعامل داشته باشد، نگاه‌ها به میراث بعضا این است که کارها را قفل می‌کند به همین دلیل باید تعامل باشد.

در این مراسم علیرضا ایزدی به عنوان مدیر کل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان معرفی و از زحمات علی کامیابی سرپرست سابق این اداره تجلیل شد

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا