اصفهان

اصفهان معطر به عطر شهیدان می‌شود/ اعلام خبر شناسایی پیکر مطهر ۳ شهید به خانواده‌هایشان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، در مراسمی با حضور خادمان آستان قدس رضوی و جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) خبر شناسایی پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده به خانواده‌های آنان اطلاع‌رسانی شد.

شهید محمد قاسمیان، سید سعید امی‌زاده و احمد مصلحی ۳ شهیدی هستند که پس از قریب به ۴۰ سال از طریق آزمایش DNA شناسایی شده‌اند.

 

سردار علی مقواساز جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به تفحص ۳ شهید از اصفهان اظهار داشت: در ایام شهادت حضرت زهرا(س) و ساگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نزدیک به ۱۰۰ شهر و روستای استان اصفهان میزبان شهدای تازه تفحص شده خواهد بود.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهدا از روز ۷ دی‌ماه از کاشان آغاز می‌شود، افزود:پیکر این شهدا در شب شهادت حضرت زهرا(س) به اصفهان می‌رسد و تشییع آن‌ها از ساعت ۹ صبح همزمان با روز شهادت حضرت زهرا(س) بر دستان مردم شهید پرور اصفهان تا گلستان شهدا اصفهان تشییع خواهند شد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: این ۳ شهید از نیروهای لشگر ۱۴ امام حسین(ع) بوده که به ترتیب در عملیات شلمچه، علمیات بدر و عملیات رمضان به شهادت رسیده‌اند.

 

 

تشییع و تدفین شهدا در ۷ نقطه استان اصفهان

در همین زمینه محمد رضایی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان اظهار کرد:  شهدا در شهر اصفهان روز ۱۶ دی مصادف با شهادت حضرت زهرا از میدان بزرگمهر تا گلستان شهدا از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر تشیع می‌شوند و در ۷ نقطه از استان تدفین صورت می‌گیرد، در استان ۱۵۷ یادمان شهید داریم و این اماکن برای کسانی است که ارتباط معنوی با شهدا برقرار می‌کنند و به عبارتی زیات گاهی برای عاشقان شهدا است. 

 

وی اظهار کرد: از سمت مردم درخواست‌هایی داریم مبنی بر اینکه در منطقه شان یادمان شهدا جای‌گذاری شود که در ۷ نقطه با این تشییع اماکن جدید یادمان جای‌گذاری می‌شود که شامل پارک کوهستانی قائمیه، روستای خرمنان در شهرستان تیران و کرون، مجموعه مسکونی منظریه در شهرستان، کرکوند در مبارکه، هفت تیر در مبارکه، شهر برزک در کاشان و شهرستان آران و بیدگل و ۱۷ دی ماه قبل از ظهر تشیع شهدا در اماکن یاد شده انجام می‌شود. 

رضایی گفت: این ۷ نقطه‌ای هم که به ۱۵۷ نقطه قبلی اضافه می‌شود قطعا برنامه‌های فرهنگی خوبی خواهند داشت، ما به دنبال ایجاد فضای معنوی و شهدایی در استان هستیم. 

 

همچنین معاون هماهنگ‌کننده لشگر ۱۴ امام حسین(ع) بیان داشت: اسم کاروان اهالی بهشت است و شعار آن« قدمگاه شهیدان است این شهر» می‌باشد، تمام ۲۸ شهرستان استان و بیش از ۱۵۰ روستای اصفهان را برای حضور  شهدا پوشش داده‌ایم و هیات‌ها می‌توانند با هماهنگی قبلی از این فرصت بهره مند شوند.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا