اصفهان

اصفهان میزبان نخستین همایش بین‌المللی «پیام طوفان‌الاقصی»

اصفهان میزبان نخستین همایش بین‌المللی «پیام طوفان‌الاقصی»

به گزارش برگزیده از اصفهان، پیام نجفی در نشست خبری همایش «پیام طوفان الاقصی» که در آستانه سالگرد شهید قاسم سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار می شود، با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه اظهار کرد: این همایش همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به دو زبان فارسی و عربی و به صورت حضوری و برخط(آنلاین) با حضور شخصیت‌های ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی در ادامه با بیان‌ اینکه پرداختن به مساله غزه و فلسطین باید از جنس «جهاد تبیین» باشد، ادامه داد: دانشگاه‌ها باید در کنار تبیین حمله پیروزمندانه طوفان‌الاقصی و مظلومیت مردم غزه برای نُخبگان و مردم، تعامل سازنده‌ای نیز با آحاد جامعه، جریان مقاومت و کشورهای اسلامی برقرار کنند.

بررسی و بیان روایت‌ها و واقعیت‌های طوفان‌الاقصی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی و غرب با سانسور و محدودیت فعالیت خبرنگاران و رسانه‌ها در غزه، اقدام به انتشار روایت‌های جعلی می‌کنند و دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان وظیفه خود می‌داند که در قالب برگزاری یک همایش بین‌المللی، به بررسی و بیان روایت‌ها و واقعیت‌های طوفان‌الاقصی و وضعیت غزه بپردازد.

وی با بیان‌ اینکه مساله غزه ابعاد وسیعی دارد و باید از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد، تاکید کرد: باید روایت‌های نادرست منتشر شده از سوی رسانه‌های وابسته به غرب و رژیم صهیونیستی را نقد و روایت‌های درست را منتشر کنیم.

نجفی خاطرنشان کرد: باید با تحلیل و رویکرد درست مبانی و گفتمان ایثار و مقاومت مردم مظلوم غزه، فرهنگ آن را به دانشجویان منتقل کنیم.

وی با اشاره به ابراز همفکری و همدردی جامعه مسلمین با خانواده‌های شهدای مقاومت کشورهای منطقه افزود: این همدلی و همفکری موجب همگرایی و وحدت بیشتر کشورهای منطقه خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: دانشجویان زیادی از کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه و یمن در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان تحصیل می‌کنند که باید از این فرصت خوب برای نزدیک کردن دل‌ها، فکرها و آشنا شدن با ارزش‌های یکدیگر استفاده کنیم.

نخستین همایش بین‌المللی «پیام طوفان‌الاقصی و اُفول نظام سلطه» به مناسبت بزرگداشت «دهه بصیرت و مقاومت» و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه چهاردهم دی در سالن «امیرکبیر» دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا