لرستان

اصلاح تعرفه‌های مخابرات یک ضرورت است/ اتصال سایت‌های تلفن همراه به شبکه فیبر نوری

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، نبی‌اله شمسی‌فر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، اظهار کرو: طی ۱۵ سال اخیر تعرفه خدمات مخابراتی نه تنها افزایشی نداشته بلکه در ۲ مقطع هم‌کد سازی و تبدیل پالس به ثانیه روند کاهش صدوری نیز داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه افزایش ۳۰ برابری در حوزه نرخ ارز را شاهد هستیم و تجهیزات فعال مخابراتی وارداتی و هزینه ارزی دارد، اما تاکنون افزایش نرخ تعرفه در خدمات مخابراتی را نداشته‌ایم.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با اشاره به افزایش میزان مصرف اینترنت استان در حوزه ثابت با شیوع کرونا، افزود: این در حالی است که قبل از کرونا این میزان استفاده بسیار کمتر بوده است.

شمسی‌فر بیان داشت:  این حجم از تقاضا نیازمند توسعه زیرساختی در درون و خارج استان بود و علی‌رغم تنگناهای مالی، ارتباطات داخل استان بین ۲ تا ۲.۵ برابر توسعه یافت.

وی با بیان اینکه درآمد مخابرات به ازای هر خط تلفن ثابت ۵ هزار و ۶۰۰ تومان است، گفت: این در حالی است که هزینه هر خط برای مخابرات ماهانه بالغ بر ۱۸ هزار تومان است و این کسری بودجه با روش‌های مختلفی جهت توسعه خدمات جبران شده است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان از درخواست اصلاح تعرفه‌های خدماتی خبر و ادامه داد: بررسی فنی، اقتصادی و اجتماعی این مهم صورت گرفته و در حال پیگیری است.

شمسی‌فر تصریح کرد: در حوزه روستایی ۴۳ سایت با پیشرفت ۶۰ درصدی در دست احداث و بهره‌برداری است، ضمن اینکه بیشترین مشکلات این حوزه نبود راه دسترسی و همچنین نداشتن برق است.

وی با تاکید بر اتصال سایت‌های تلفن همراه به شبکه فیبر نوری، از انجام مقدمات این کار با تامین تجهیزات خبر داد.

مدیر مخابرات منطقه لرستان، هزینه هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت درون استان ۴۵ ریال و هزینه هر دقیقه تلفن همراه ۶۲۵ ریال عنوان و خاطرنشان کرد: مردم از این تعرفه پایین خیلی مطلع نیستند و  ضعف‌ فرهنگ استفاده از تلفن ثابت مشهود است.

شمسی‌فر با بیان اینکه بیش از ۶۵۰ هزار خط تلفن منصوبه در استان وجود دارد، افزود: حال اینکه نیمی از این تعداد خطوط در حال حاضر فعال است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مخابرات استان بیش از ۱۳ میلیارد تومان طلب از مشترکان دارد، از مردم درخواست می‌شود در راستای توسعه خدمات این بدهی‌ها را پرداخت کنند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا