سیاسی

اصلاح ساختار اقتصادی یکی از اولویت های مهم و اساسی دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۹ آبان) در حاشیه حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در جلسه این کمیسیون اظهار داشت: اصلاح ساختار بودجه، اصلاح ساختار حوزه نظام بانکی، اصلاح ساختار نظام ارزی کشور، اصلاح ساختار نظام مالیاتی و …  از محورهای مهم در کمسیون اقتصادی مجلس بود.

وی افزود: جایگاه معاونت اقصادی رئیس جمهور برای هماهنگی بین ارکان دولت موضوع اساسی است. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اصلاح ساختار بودجه هم اکنون در دستور کار دولت است و کمیته‌های تخصصی هم در این باره تشکیل شده و گروه‌های مشترک بین مجلس و دولت هم شکل گرفته است. 

پورابراهیمی گفت: اصلاح ساختار حوزه نظام بانکی کشور هم از موضوعات اساسی کشور است اما متاسفانه شاهد ناترازی نظام بانکی هستیبم و برای اصلاح ساختار بانک مرکزی کار اسسای صورت گیرد که در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس است. اصلاح ساختار نظام ارزی کشور و نظام مالیاتی هم یکی از موضوعات مهم است. 

وی اصلاح ساختار نظام ارزی کشور را یکی دیگر از موضوعات مهم و بررسی شده در این نشست برشمرد و تصریح کرد: اصلاح ساختار نظام مالیاتی و موضوعات منطقه‌ای، ملی و فراملی مانند دیپلماسی اقتصادی و… از جمله مسائل مطرح شده در نشست امروز بود.

پورابراهیمی گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای برای تحقق دیپلماسی اقتصادی از طریق رایزنان بازرگانی توسط وزارت صمت دارد.

وی افزود: نخستین نشست مشترک با معاون اقتصادی رئیس جمهور به بررسی بسته های مربوط به همکاری های مشترک اختصاص داده شد؛ این نشست های مشترک استمرار خواهد یافت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: تلاش می شود از طریق معاونت اقتصادی رئیس جمهور با توجه به هماهنگی که در دولت سیزدهم میان معاونت اقتصادی و سایر ارکان اقتصادی وجود دارد، همکاری ها را توسعه دهیم. پیش بینی می کنیم بتوان شرایط بهتری در اقتصاد، معیشت و زندگی مردم ایجاد کرد.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا