سیاسی

اصلاح لایحه کولبری/تجارت مرزی ساماندهی می‌شود

اصلاح لایحه کولبری/تجارت مرزی ساماندهی می‌شود

– اخبار سیاسی –

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، درباره آخرین وضعیت لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان در مجلس، گفت: کلیات این لایحه در جلسات کمیسیون اقتصادی به تصویب رسیده است اما تعدادی از نمایندگان استان‌های مرزی درباره کولبری و ته‌لنجی در این باره نقطه نظرات و اصلاحاتی داشتند که قرار شد در جزئیات لایحه اعمال شود.

وی افزود: پس از بررسی‌های لازم گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان تقدیم هیئت رئیسه می‌شود تا در دستور کار جلسه علنی قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره جزئیات این لایحه گفت که با توجه به اهمیت تجارت مرزی، دولت لایحه‌ای مطرح کرده بود که یک بازه زمانی پنج ساله برای ساماندهی این بخش منظور شود تا ظرفیت های لازم برای شناسایی این بخش در کشور فراهم شود.

سلیمی ادامه داد: با تصویب این لایحه  فعالیت های ای قشر که به صورت غیر رسمی بود به صورت رسمی مبنای عمل قرار خواهد گرفت، همچنین منابع ناشی از اجرای این قانون برای افزایش ظرفیت اشتغال، حل مشکلات معیشتی و توجه به مسائل زیرساختی بازارچه‌های مرزی و از همه مهم‌تر مباحث مربوط به کنترل مرزها و زیرساخت‌های مرزی مدنظر قرار خواهد گرفت.

نماینده سمیرم در مجلس با بیان اینکه فعالان در بخش تجارت مرزی در حال حاضر با مشکلات متعددی مواجه هستند که امیدواریم با تصویب و اجرای این لایحه شاهد اتفاقات مثبتی در حوزه معیشت، اشتغال و اقتصاد مناطق مرزی که درگیر مسائل مرتبط با کولبری و ملوانی هستند باشیم.

انتهای‌ پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا