چهارمحال و بختیاری

اصناف دارای پروانه فعالیت جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶اقدام کنند

اصناف دارای پروانه فعالیت جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان چهارمحال وبختیاری ، اعظم قائد امینی، کارشناس توسعه خلاق و اشتغال و کارآفرینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اصناف دارای پروانه فعالیت و مجوز تأسیس از فرهنگ و ارشاد اسلامی، در صورت دارا بودن شرایط ذیل و موافقت با شیوه‌نامه می‌توانند برای ثبت نام جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ اقدام کنند. کارشناس اشتغال و کارآفرینی با اشاره به اینکه در صورت عدم تخصیص منابع تسهیلات تبصره ۱۶، ادامه روند منتفی بوده و مسئولیتی متوجه دستگاه اجرایی نخواهد بود،

وی افزود: کارمزد این تسهیلات چهار درصد و بازپرداخت آن پنج تا هفت‌ساله است.

قائد امینی تاکید کرد: صرف ثبت نام حتی پس از تخصیص منابع تسهیلات تبصره ۱۶ به منزله تائید طرح و ارسال آن به بانک‌های عامل نبوده و بررسی و انتخاب طرح توسط کارگروه‌های کارشناسی و نظارتی ملاک است.

قائد امینی توضیح داد: این تسهیلات اشتغال‌زایی بوده و به ازای هر ۱۵۰ میلیون تومان (تا سقف ۴ میلیارد تومان در صورت ظرفیت کسب و کار) یک شاغل در کسب و کار مربوطه توسط کارفرما به کارگیری و تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؛ طرح‌های زیر ۱۵۰ میلیون تومان طرح خویش‌فرمایی محسوب شده و تعهد بیمه نیروی به کارگیری شده الزامی نخواهد بود. کارشناس اشتغال و کارآفرینی اضافه کرد: افرادی که پیش از این از هر تسهیلاتی استفاده کرده باشند مجاز به دریافت این تسهیلات نیستند.

قائد امینی با بیان اینکه طبق تصمیم استانداری و اداره کار، بانک متولی حوزه فرهنگ و هنر در استان «بانک اقتصاد نوین» است و کلیه متقاضیان دارای پروانه تأسیس که مجوز خود را از فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌اند باید این بانک را به عنوان بانک عامل انتخاب کنند، اظهار کرد: از آن جایی که بانک اقتصاد نوین تنها یک شعبه در شهرستان شهرکرد دارد، متقاضیان شهرستان‌ها در صورت تمایل می‌توانند دستگاه اجرایی خود را آستان قدس رضوی (بنیاد کرامت علوی) انتخاب کرده و یکی از بانک‌های رفاه کارگران، صادرات یا رسالت را به‌عنوان بانک عامل انتخاب کنند و مراتب را به دستگاه اجرایی اطلاع دهند.

وی مطرح کرد: متقاضیان مشاغل خانگی باید اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به‌عنوان دستگاه متولی خود انتخاب کنند. (در این بخش بیمه اجباری نیست و سرانه تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان خواهد بود) کارشناس اشتغال و کارآفرینی با تاکید بر اینکه آقایان متقاضی این تسهیلات باید خدمت سربازی را گذرانده باشند، گفت: شاغلین بخش‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی مجاز به استفاده از این تسهیلات اشتغال‌زا نیستند

قائد امینی بیان کرد: متقاضیان باید فاقد هرگونه چک برگشتی بوده و اعتبارسنجی خود را به دستگاه اجرایی ارائه کنند. وی عنوان کرد: متقاضیان پس از تکمیل ثبت نام باید مدارک اعتبارسنجی بانکی، استعلام خدمات درمانی و تامین اجتماعی بابت عدم بیمه کارفرمایی، پرینت ثبت نام، طرح توجیهی و مدارک هویتی خود را به دستگاه اجرایی شهرستان مربوطه تحویل دهند.

کارشناس اشتغال و کارآفرینی با اشاره به اینکه ارسال پرونده به بانک عامل به محدودیت سهمیه هر شهرستان و در مجموع سهمیه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بستگی دارد، اظهار داشت: طرح‌های اشتغال‌زا پس از بررسی، انتخاب خواهند شد. (صرف ثبت نام در سامانه به منزله اعطای تسهیلات نیست) قائد امینی تصریح کرد: متقاضی باید شخصاً ثبت نام خود را تکمیل کند و کارشناس دستگاه اجرایی وظیفه‌ای در این زمینه ندارد.

وی افزود: در صورت عدم ثبت رسته‌ها در بخش خدمات، کسب و کارهای فرهنگی و هنری علی‌الحساب رسته‌ای غیرمرتبط انتخاب شود. (به طور مثال آموزشگاه یا نویسندگی تکثیر و تایپ برای چاپخانه)

کارشناس اشتغال و کارآفرینی تشریح کرد: رسته‌ها و زیررسته‌های فرهنگ و هنر در استان چهارمحال و بختیاری که تاکنون توسط وزارتخانه در سامانه ثبت نشده‌اند به شرح زیر می‌باشد: فرهنگی: ـ ناشران بخش خصوصی فعال ـ چاپخانه‌ها ـ اهالی قلم فرهنگی و هنری ـ مؤسسات و فعالان قرانی واجد شرایط تجاری‌سازی و اقتصادزایی ـ کتاب‌فروشان دارای مجوز از فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ مروّجین کتابخوانی دارای مجوز از فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه و تولید محتوای دیجیتال: ـ کانون‌های تبلیغاتی ـ تولیدکنندگان محتوای فرهنگی ـ صاحبان بستر کسب و کارهای رسانه‌ای و دیجیتال ـ مجتمع و مؤسسات فرهنگی دیجیتال هنری: ـ مؤسسات تهیه و تولید فیلم یا تهیه‌کنندگان سینما ـ آموزشگاه آزاد سینمایی ـ مؤسسات سینمایی ـ سالن نمایش و تماشاخانه ـ مؤسسه هنری تک‌منظوره نمایشی ـ آموزشگاه آزاد هنری موسیقی ـ اساتید، هنرمندان و مربیان هنری واجد شرایط ـ آموزشگاه آزاد خوشنویسی ـ آموزشگاه آزاد نمایشی ـ آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی ـ آموزشگاه آزاد موسیقی ـ آموزشگاه آزاد هنرهای سنتی ـ استودیو صدابرداری ـ شرکت و مؤسسه تهیه، تولید و تکثیر آثار موسیقیایی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ مؤسسه هنری تک‌منظوره موسیقی ـ گالری‌های تجسمی ـ مؤسسه تک‌منظوره تجسمی ـ مؤسسه‌های هنری مد و لباس ـ کسب و کارهای سینمایی (تدوین، حسابداری، عکاسی و …) قائد امینی خاطرنشان کرد: برای ثبت نام جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ به سامانه https://tek.mcls.gov.ir/ مراجعه شود

وی در پایان گفت : در صورت بروز مشکل در سامانه ثبت نام، متقاضیان می‌توانند با واحد اقتصاد با شماره ۰۳۸۳۳۳۳۴۸۹۰ – داخلی ۲۰۵ تماس حاصل کنند. (متقاضیان شهرستان‌ها با کارشناسان شهرستان مربوطه تماس حاصل کنند) لازم به ذکر است، تمام اطلاعیه‌های مرتبط با تسهیلات مختلف در سایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منتشر خواهد شد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا