اصناف دارای پروانه فعالیت جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶اقدام کنند

اصناف دارای پروانه فعالیت جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان چهارمحال وبختیاری ، اعظم قائد امینی، کارشناس توسعه خلاق و اشتغال و کارآفرینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اصناف دارای پروانه فعالیت و مجوز تأسیس از فرهنگ و ارشاد اسلامی، در صورت دارا بودن شرایط ذیل و موافقت با شیوه‌نامه می‌توانند برای ثبت نام جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ اقدام کنند. کارشناس اشتغال و کارآفرینی با اشاره به اینکه در صورت عدم تخصیص منابع تسهیلات تبصره ۱۶، ادامه روند منتفی بوده و مسئولیتی متوجه دستگاه اجرایی نخواهد بود،

وی افزود: کارمزد این تسهیلات چهار درصد و بازپرداخت آن پنج تا هفت‌ساله است.

قائد امینی تاکید کرد: صرف ثبت نام حتی پس از تخصیص منابع تسهیلات تبصره ۱۶ به منزله تائید طرح و ارسال آن به بانک‌های عامل نبوده و بررسی و انتخاب طرح توسط کارگروه‌های کارشناسی و نظارتی ملاک است.

قائد امینی توضیح داد: این تسهیلات اشتغال‌زایی بوده و به ازای هر ۱۵۰ میلیون تومان (تا سقف ۴ میلیارد تومان در صورت ظرفیت کسب و کار) یک شاغل در کسب و کار مربوطه توسط کارفرما به کارگیری و تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؛ طرح‌های زیر ۱۵۰ میلیون تومان طرح خویش‌فرمایی محسوب شده و تعهد بیمه نیروی به کارگیری شده الزامی نخواهد بود. کارشناس اشتغال و کارآفرینی اضافه کرد: افرادی که پیش از این از هر تسهیلاتی استفاده کرده باشند مجاز به دریافت این تسهیلات نیستند.

قائد امینی با بیان اینکه طبق تصمیم استانداری و اداره کار، بانک متولی حوزه فرهنگ و هنر در استان «بانک اقتصاد نوین» است و کلیه متقاضیان دارای پروانه تأسیس که مجوز خود را از فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌اند باید این بانک را به عنوان بانک عامل انتخاب کنند، اظهار کرد: از آن جایی که بانک اقتصاد نوین تنها یک شعبه در شهرستان شهرکرد دارد، متقاضیان شهرستان‌ها در صورت تمایل می‌توانند دستگاه اجرایی خود را آستان قدس رضوی (بنیاد کرامت علوی) انتخاب کرده و یکی از بانک‌های رفاه کارگران، صادرات یا رسالت را به‌عنوان بانک عامل انتخاب کنند و مراتب را به دستگاه اجرایی اطلاع دهند.

وی مطرح کرد: متقاضیان مشاغل خانگی باید اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به‌عنوان دستگاه متولی خود انتخاب کنند. (در این بخش بیمه اجباری نیست و سرانه تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان خواهد بود) کارشناس اشتغال و کارآفرینی با تاکید بر اینکه آقایان متقاضی این تسهیلات باید خدمت سربازی را گذرانده باشند، گفت: شاغلین بخش‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی مجاز به استفاده از این تسهیلات اشتغال‌زا نیستند

قائد امینی بیان کرد: متقاضیان باید فاقد هرگونه چک برگشتی بوده و اعتبارسنجی خود را به دستگاه اجرایی ارائه کنند. وی عنوان کرد: متقاضیان پس از تکمیل ثبت نام باید مدارک اعتبارسنجی بانکی، استعلام خدمات درمانی و تامین اجتماعی بابت عدم بیمه کارفرمایی، پرینت ثبت نام، طرح توجیهی و مدارک هویتی خود را به دستگاه اجرایی شهرستان مربوطه تحویل دهند.

کارشناس اشتغال و کارآفرینی با اشاره به اینکه ارسال پرونده به بانک عامل به محدودیت سهمیه هر شهرستان و در مجموع سهمیه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بستگی دارد، اظهار داشت: طرح‌های اشتغال‌زا پس از بررسی، انتخاب خواهند شد. (صرف ثبت نام در سامانه به منزله اعطای تسهیلات نیست) قائد امینی تصریح کرد: متقاضی باید شخصاً ثبت نام خود را تکمیل کند و کارشناس دستگاه اجرایی وظیفه‌ای در این زمینه ندارد.

وی افزود: در صورت عدم ثبت رسته‌ها در بخش خدمات، کسب و کارهای فرهنگی و هنری علی‌الحساب رسته‌ای غیرمرتبط انتخاب شود. (به طور مثال آموزشگاه یا نویسندگی تکثیر و تایپ برای چاپخانه)

کارشناس اشتغال و کارآفرینی تشریح کرد: رسته‌ها و زیررسته‌های فرهنگ و هنر در استان چهارمحال و بختیاری که تاکنون توسط وزارتخانه در سامانه ثبت نشده‌اند به شرح زیر می‌باشد: فرهنگی: ـ ناشران بخش خصوصی فعال ـ چاپخانه‌ها ـ اهالی قلم فرهنگی و هنری ـ مؤسسات و فعالان قرانی واجد شرایط تجاری‌سازی و اقتصادزایی ـ کتاب‌فروشان دارای مجوز از فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ مروّجین کتابخوانی دارای مجوز از فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه و تولید محتوای دیجیتال: ـ کانون‌های تبلیغاتی ـ تولیدکنندگان محتوای فرهنگی ـ صاحبان بستر کسب و کارهای رسانه‌ای و دیجیتال ـ مجتمع و مؤسسات فرهنگی دیجیتال هنری: ـ مؤسسات تهیه و تولید فیلم یا تهیه‌کنندگان سینما ـ آموزشگاه آزاد سینمایی ـ مؤسسات سینمایی ـ سالن نمایش و تماشاخانه ـ مؤسسه هنری تک‌منظوره نمایشی ـ آموزشگاه آزاد هنری موسیقی ـ اساتید، هنرمندان و مربیان هنری واجد شرایط ـ آموزشگاه آزاد خوشنویسی ـ آموزشگاه آزاد نمایشی ـ آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی ـ آموزشگاه آزاد موسیقی ـ آموزشگاه آزاد هنرهای سنتی ـ استودیو صدابرداری ـ شرکت و مؤسسه تهیه، تولید و تکثیر آثار موسیقیایی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ مؤسسه هنری تک‌منظوره موسیقی ـ گالری‌های تجسمی ـ مؤسسه تک‌منظوره تجسمی ـ مؤسسه‌های هنری مد و لباس ـ کسب و کارهای سینمایی (تدوین، حسابداری، عکاسی و …) قائد امینی خاطرنشان کرد: برای ثبت نام جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ به سامانه https://tek.mcls.gov.ir/ مراجعه شود

وی در پایان گفت : در صورت بروز مشکل در سامانه ثبت نام، متقاضیان می‌توانند با واحد اقتصاد با شماره ۰۳۸۳۳۳۳۴۸۹۰ – داخلی ۲۰۵ تماس حاصل کنند. (متقاضیان شهرستان‌ها با کارشناسان شهرستان مربوطه تماس حاصل کنند) لازم به ذکر است، تمام اطلاعیه‌های مرتبط با تسهیلات مختلف در سایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منتشر خواهد شد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی با حضور در محل برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش…

32 دقیقه ago

انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر

رئیس سازمان حج و زیارت انتقال زائران از مدینه به مکه توسط قطار سریع‌السیر را…

33 دقیقه ago

نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه پرتاب شد

چین امروز با موفقیت کاوشگر Chang'e-۶ را به فضا پرتاب کرد و مأموریتی جسورانه را…

33 دقیقه ago

مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند

رئیس پانزدهمین کنگره بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: بیمه‌ها تعرفه خدمات…

33 دقیقه ago

محدودیت‌های ترافیکی در میدان صادقیه تهران

با توجه به برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در میدان صادقیه تهران،…

35 دقیقه ago

آیا طرح کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟

با پایان یافتن سومین مرحله از طرح کالابرگ فجرانه در روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه، دولت و…

36 دقیقه ago