اخبار روز

اطلاعات جدید از کمک تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل/ صهیونیستها به دنبال استقرار گنبدآهنین در مدیترانه

اطلاعات جدید از کمک تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل/ صهیونیستها به دنبال استقرار گنبدآهنین در مدیترانه

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری برگزیده های ایران، با گذشت ۱۱ روز از آغاز نبرد طوفان الاقصی و وارد آمدن ضربات سنگین توسط رزمندگان مقاومت بر پیکره امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر عدم توانایی اسراییل در اتخاذ راهبرد مناسب برای مقابله با توان بالای اطلاعاتی و رزمندگان فلسطینی، به نظر می رسد سیستم امنیتی و دفاعی اسرائیل دچار نوعی سردرگمی شده و قادر به ارائه پاسخ مناسب به حملات مقاومت نیست.

گزارش ویژه برگزیده های ایران| چند ساعت پیش از «طوفان الاقصی» در درون سیستم‌های اطلاعاتی اسرائیل چه گذشت؟

در این شرایط مقامات رژیم همانند جنگ ۱۹۷۳ دست به دامان آمریکایی ها شده اند تا شاید با کمک آنها بتواند راهی برای برون رفت از مخمصه ای که در آن گیر کرده اند پیدا کنند.

در همین راستا خبرنگار دفاعی برگزیده های ایران به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می دهد آمریکایی ها به سرعت در حال اعزام کاروانهای تدارکاتی برای جبران کمبود های تسلحاتی ارتش رژیم صهیونیستی هستند.

در حال حاضر ارتش آمریکا، با استفاده از هواپیماهای ترابری، پروازهای متعددی از مبدا اروپا و آمریکا به مقصد اسرائیل به منظور کمک و ارسال تجهیزات، انجام می دهد.

در یکی از این موارد آمریکا از پایگاههای العدید قطر، قبرس، یونان و راماشتاین آلمان در حال بارگیری و انتقال بمبهای هدایت شونده سری  GBU  و بخصوص بمب GBU31 از طریق هواپیماهای ترابری خود به اسرائیل است. بمبهای یاد شده مخرب ترین نوع مهماتی بوده که تاکنون برای تخریب مناطق مسکونی و زیرساختهای غزه بکار رفته است.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کشور آمریکا , طوفان الاقصی ,

اخیرا تصاویری از جنگنده‌های اف ۱۶ اسراییلی مجهز به بمب های قدیمی ۷۵۰ پوندی ام ۱۱۷ منتشر شده بود که بیانگر کمبود مهمات هدایت شونده در نیر‌وی هوایی رژیم بود.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کشور آمریکا , طوفان الاقصی ,

در مورد دیگر آمریکا به دلیل جبران کسری موشکهای بکار رفته در گنبد آهنین (موشکهای تامیر) برای مقابله با حملات موشکی و راکتی توسط حماس در حال ترابری و انتقال این موشکها از آمریکا و اروپا به اسرائیل است.

این موارد نشان می دهد ارتش رژیم صهیونیستی حتی برای نبردی کوتاه نیز از آمادگی کافی برخوردار نبوده و پس از گذشت ۱۰ روز با کمبود مهمات مواجه شده است در صورتیکه علی رغم آنکه اسراییل با محاصره همه جانبه نوار غزه نیز اجازه ارسال تجهزات رزمندگان مقاومت را نمی دهد هنوز گزارشی مبنی بروز کمبود مهمات در بین نیروهای مقاومت گزارش نشده که نشان از توانمندی بالای رزمندگان مقاومت دارد.

علاوه بر این براساس اطلاعاتی که خبرنگار برگزیده های ایران  از منابع آگاه اطلاعاتی بدست آورده، اسرائیل به دلیل ترس از حملات احتمالی حماس در حال ایجاد گنبد آهنین دریایی در اطراف تاسیسات گازی خود(لویاتان و تامار) در دریای مدیترانه است.

البته به نظر می رسد که اسراییل در صورت تقویت پدافند هوایی میدان های گازی خود نیز قادر به دفاع از آنها در برابر تاکتیک های رزمندگان مقاومت نخواهد بود. چه اینکه در ماجرای مناقشه میدان‌گازی کاریش بین حزب الله و اسراییل، رژیم صهیونیستی علی رغم پرواز جنگنده های اف ۱۶ و بکارگیری سامانه های پدافندی مستقر روی ناوچه های خود تنها توانست یک فروند از پهپادی حزب الله را منهدم کند و این امر نشان داد ارتش اسراییل در حوزه پدافند هوایی نیز با ضعف های جدی روبرو است.
/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا