اخبار روز

اطلاعیه رسمی دانشگاه تهران درباره حواشی جلسه دفاع یک محکوم امنیتی/ دو عضو هیئت علمی تعلیق شدند

اطلاعیه رسمی دانشگاه تهران درباره حواشی جلسه دفاع یک محکوم امنیتی/ دو عضو هیئت علمی تعلیق شدند

– اخبار سیاسی –

 به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری برگزیده های ایران، به تازگی فیلمی از جلسه دفاع از پایان‌نامه «لیلا حسین‌زاده» محکوم امنیتی در دانشگده علوم اجتماعی دانشگاه تهران منتشر شد که وی با پوشش تروریست‌های پژاک و بدون حجاب شرعی در این جلسه حضور یافت و از با یاد کردن از دو تجزیه‌طلب معروف پایان‌نامه خود را آغاز کرد. 

ماجرای جلسه پایان‌نامۀ محکوم امنیتی در دانشگاه تهران با لباس تروریست‌های پژاک

 

متن اطلاعیه رسمی دانشگاه تهران درباره بررسی و برخورد با عوامل تشکیل یک جلسه غیرقانونی در دانشکده علوم اجتماعی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

به محض اطلاع از برگزاری جلسه‌ای تحت عنوان «جلسه دفاعیه یک دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی» که متضمن مصادیق خلاف ارزش‌های ملی، دینی و شئون دانشگاهی بوده است، کمیته‌ای در دانشگاه تهران از سوی رئیس دانشگاه مأموریت یافت تا به بررسی دقیق موضوع و ارائه گزارش درباره آن بپردازد.

گزارش این کمیته روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۲ در جلسه فوق‌العاده با رئیس دانشگاه تهران ارائه شد. بر اساس این گزارش، فردی که در ویدئوی منتشرشده ادعا می‌کند در جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد خود حضور دارد، دانشجوی دانشگاه تهران نیست و پیش از این بر اساس رأی کمیسیون موارد خاص دانشگاه تهران، شرایط ادامه تحصیل را نداشته است. این فرد بر اساس رأی کمیسیون موارد خاص دانشگاه مورخ ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲، به دو علت «اتمام سنوات مجاز تحصیل» و «عدم ثبت‌نام در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱» از تحصیل محروم شده است؛ لذا برگزاری جلسه پرحاشیه اخیر، فاقد مجوز قانونی بوده و از اساس موضوعیت نداشته است.

این گزارش حاکیست که کلیه اقداماتی که منجر به تشکیل این جلسه غیرقانونی شده است با هماهنگی و محوریت یک عضو هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران صورت گرفته است و شواهد و مستندات اولیه نشان می‌دهد که اعضای هیأت علمی حاضر در این جلسه غیررسمی، کنترل لازم متناسب با ارزش‌های اسلامی، ایرانی و ضوابط و مقررات دانشگاهی نداشته‌اند و همین موضوع در کنار اشتباه فاحش برگزاری این جلسه غیرقانونی، منجر به وارد آمدن خدشه به ساحت مقدس دانشگاه شده است.

بر این اساس، گزارش این کمیته ویژه و مستندات مربوطه به هیأت انتظامی دانشگاه تهران و معاونت دانشجویی دانشگاه ارجاع گردید و تا زمان صدور رأی توسط این مراجع، دو نفر از اعضای هیأت علمی حاضر در جلسه به حالت تعلیق درآمدند و در خصوص سایر عوامل مشارکت‌کننده نیز تصمیمات انضباطی اتخاذ گردید.»

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا