اخبار روز

اظهارات تازه امیرعبداللهیان درباره نهایی‌کردن توافق

اظهارات تازه امیرعبداللهیان درباره نهایی‌کردن توافق

به گزارش برگزیده های ایران، حسین امیرعبدالهیان در این همایش و طی سخنانی با تجلیل از جایگاه ویژه مرحوم شیخ الاسلام، بخشی از ویژگی های اخلاقی، سیاسی و انقلابی این دیپلمات عالیرتبه را برشمرد و ضمن بیان خاطره ای از ایشان اندکی پیش از درگذشت، تصریح کرد: در آن مقطع در جلسه ای با موضوع حمایت از انتفاضه فلسطین حضور داشتیم و آخرین جمله ایشان در آن جلسه این بود که «می‌خواهم از این جلسه جمع بندی حاصل شود که فلسطینی‌ها در هر جای جهان هستند شعار به خانه بازمی‌گردیم، در مرکز توجه آنها قرار بگیرد.»

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشور در ادامه افزود: همانطور که شهید رجایی در ابلاغ خود به مرحوم شیخ الاسلام بر پایبندی به سیاست نه شرقی و نه غربی، تاکید کردند، ما نیز در دستگاه دیپلماسی بر این عهد خود پایبند مانده‌ایم و در مسیر استقلال سیاسی، بر اصل نه شرقی و نه غربی، متمرکز و متعهد هستیم اما در عین حال با شرق و غرب عالم روابط خارجی خود را پیگیری می‌کنیم و هر جا که منافعی برای ملت عزیز و بزرگ ایران باشد ما در آنجا حضور خواهیم داشت.

دکتر امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما از موضوع فلسطین و مقاومت عقب نشینی نمی کنیم و همانطور که برادر عزیز و مجاهدمان، حسین شیخ الاسلام عمر خود را وقف مقاومت و آزادی قدس شریف کرد، ما نیز با هدایت خردمندانه مقام معظم رهبری، تا تشکیل دولت واحد فلسطین در سراسر سرزمین فلسطین به پایتختی قدس شریف، این مسیر را ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر دیپلماسی و مذاکره ثابت قدم است و ما با حفظ منافع ملی کشور همچنان به تلاش‌های مان برای جمع بندی مذاکراتی که ماه‌ها درگیر آن بودیم، ادامه می‌دهیم و رسیدن به توافق در راستای منافع ملی کشور یکی از وظایف ذاتی است که امروز در دستگاه دیپلماسی دنبال می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور افزود: به آمریکا و طرف‌های غربی به صراحت گفته‌ایم که رعایت خطوط قرمز، تامین منافع ملی و رسیدن به توافقی که همه طرف‌ها پایبندی خود را به آن نشان دهند، در دستورکار جدی ماست.

دکتر امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما هیچگاه میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد. ضمن اینکه نشان دادیم در سخت‌ترین شرایط و حتی در زمان اغتشاشاتی که طرف‌های خارجی تلاش کردند بر آن دامن بزنند، از خطوط قرمز خود عقب ننشستیم و امروز نیز دیپلماسی و مذاکره در مقابل ما قرار دارد و ما در این وظیفه ذاتی خود، به هیچ وجه اهمال نخواهیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه تصریح کرد: زنان و کودکان آواره اوکراین، یمن، افغانستان و فلسطین درد مشترک ما هستند. اساسا ما مخالف جنگیم و به هیچ یک از طرفین در جنگ اوکراین کمک نمی‌کنیم. حتی شخص آقای رئیس جمهور و همینطور دستگاه دیپلماسی تلاش‌های زیادی را در ماه‌های گذشته برای توقف جنگ و بازگشت طرفین به مذاکره به عمل آورده اند و ما کماکان در این مسیر گام برخواهیم داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی، در پایان تاکید کرد: امیدواریم همه مشکلات و چالش‌ها در سطح منطقه نه از مسیر جنگ که مسیری نادرست، ناکارآمد و غلط است، بلکه از مسیر گفت‌وگو، مذاکره و توافق حل و فصل شود. در عین حال ما ریشه جنگ در اوکراین را فراموش نخواهیم کرد اما امیدواریم منطقه و جهانی سرشار از صلح، امنیت و پیشرفت را شاهد باشیم.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا